Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/686
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПушкарьова, Т. О.-
dc.contributor.authorPushkariova, T.-
dc.date.accessioned2018-10-17T07:47:56Z-
dc.date.available2018-10-17T07:47:56Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationПушкарьова, Т. О. Психологічно-педагогічний аспект педагогічного проектування / Т. О. Пушкарьова // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2017. – № 3. – С. 11-18uk
dc.identifier.issn2311-8466-
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/686-
dc.description.abstractСтаття розкриває важливу складову процесу педагогічного проектування – його психолого-педагогічний супровід. Педагогічне проектування як важливий інструмент реформування освіти розглядається у взаємозв’язку його структурних складових. Показано, що результативність кожної з таких складових залежить, зокрема, від підходу до організації діяльності учасників проекту відповідно до психолого-педагогічної доцільності. Обґрунтовується необхідність компетентнісного підходу, який позитивно впливає на інноваційне педагогічне проектування навчального процесу. Виділено особистісні фактори, пов’язані з компетентностями безпосередніх виконавців інноваційного проектування – вчителів і науковців, керівників навчальних закладів і учнів. The study of the current problems of instructional design has revealed the need for considering psychological and educational aspects of this process. As far as instructional design is regarded as a special kind of activity, the psychopedagogical support is essential for ensuring its effectiveness. The study deals with the following issues of psycho Issue 3 18 pedagogical support of instructional design at different levels of school education: content, methods and learning technologies, as well as designing learning environment and learning tools. Teaching practice proves that implementation of any innovation project requires both psychological and pedagogical support. The latter provides conditions for professional growth and commitment to implement innovative educational technologies into the educational process. It should be mentioned that competence approach is very important in instructional design. The new concept of Ukrainian national education is now being built basing on this approach. On the one hand, the structure of educational project in its psychological vision is considered to be associated with the presence of its performers’ main competencies, and on the other hand, it can contribute effectively to their formation. Psycho-pedagogical aspects of instructional design are revealed in terms of including all components that influence the sequence and nature of the project participants. Specifically, it refers to the complex psychological and pedagogical analysis and diagnostics, systematic and comprehensive analysis and predicting, developing tasks for personal development, design, creating story line projects, developing project plans, designing personality-developing projects, etc.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПівденноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectреформування освітиuk
dc.subjectпроектна діяльністьuk
dc.subjectпедагогічне проектуванняuk
dc.subjectпсихолого-педагогічний супровідuk
dc.subjectдіагностикаuk
dc.subjectкомпетентністьuk
dc.subjectключові компетенціїuk
dc.subjectпрофесійний розвитокuk
dc.subjectinstructional designuk
dc.subjectcompetence approachuk
dc.subjectpsychological and pedagogical supportuk
dc.titleПсихологічно-педагогічний аспект педагогічного проектуванняuk
dc.title.alternativePsycho-pedagogical aspect instructional designuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Пушкарьова Т. О..pdf408.35 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.