Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6780
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorШиліна, Наталія Євгенівна-
dc.contributor.authorSchylina, Nataliia Evgenivna-
dc.contributor.authorШилина, Наталия Евгеньевна-
dc.date.accessioned2020-02-27T11:33:53Z-
dc.date.available2020-02-27T11:33:53Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationШиліна Н. Є. Використання інформаційно-комунікативних технологій навчання для підготовки дітей до школи / Н. Є. Шиліна // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 10. – С. 222-227.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6780-
dc.description.abstractThe article is devoted to the problem of psychological readiness of senior preschool children for school, namely, the formation of psychological competence under conditions of global informatization of the modern world by means of information and communication technologies. The review of the researches on the influence of computer technology on the development of preschool children’s thinking is presented in the article. Modern innovations contribute to im- provement of the quality of learning and education and enable every child to successfully and quickly adapt to environment and social changes. Children’s interest in computers is enormous; adult’s task is to set it into the right direction, to teach children fundamentals of computer literacy that can be regarded as informational competence, gaining knowledge and abilities of using modern information and communication technologies. Статтю присвячено проблемі психологічної готовності дітей старшого дошкільного віку до навчання в школі. А саме – формуванню психологічної компетенції в умовах глобальної інформатизації сучасного світу. Подано огляд досліджень щодо впливу комп’ютерних технологій на розвиток мислення дітей дошкільного віку, обґрунтована актуальність використання інформаційно-комунікативних технологій для підготовки дітей до навчання у школі. Розкрито поняття психологічної готовності дітей до школи, комунікативної та інформаційної компетенції. Автором дано визначення інформаційно-комунікативної компетенції як необхідної складової загальної готовності дошкільників до сучасних умов навчання в інформаційно-комунікативному просторі.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectinformational ageuk
dc.subjectinformational competenceuk
dc.subjectinformational and communicative technologyuk
dc.subjectinformational and communication spaceuk
dc.subjectpsychological preparation for schooluk
dc.subjectcommunicative competenceuk
dc.subjectchildren's verbal readiness for schooluk
dc.subjectinformational and communication competenceuk
dc.subjectінформаційна епохаuk
dc.subjectінформаційна компетенціяuk
dc.subjectінформаційно-комунікативні технологіїuk
dc.subjectінформаційно-комунікативний простірuk
dc.subjectпсихологічна підготовка до школиuk
dc.subjectкомунікативна компетенціяuk
dc.subjectмовленнєва готовність дітей до школиuk
dc.subjectінформаційно-комунікативна компетентністьuk
dc.titleВикористання інформаційно-комунікативних технологій навчання для підготовки дітей до школиuk
dc.title.alternativeИспользование информационно-коммуникативных технологий обучения для подготовки детей к школеuk
dc.title.alternativeThe use of information and communicative teaching technologies when preparing children for schooluk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Shilina.pdf221.23 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.