Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6770
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСадова, Т. А.-
dc.date.accessioned2020-02-27T09:27:48Z-
dc.date.available2020-02-27T09:27:48Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationСадова Т. А. Педагогічна задача як засіб формування професійних умінь майбутнього вихователя / Т. А. Садова // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 10. – С. 186-190.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6770-
dc.description.abstractThe article is focused on the peculiarities of using pedagogical tasks as a means of forming future preschool teachers’ professional abilities. It is aimed at specification of the content of the notion “professional abilities” and revealing the peculiarities of using pedagogical tasks in training process with the aim of their formation. The results of theoretical analysis prove that pedagogical abilities are a significant component of professional and pedagogical competency, the process of pedagogical activity becomes impossible without them. У статті розглянуто особливості використання педагогічних задач як засобу формування професійних умінь майбутніх вихователів. Уточнено зміст поняття «педагогічні уміння» та їх структура. Доведено ефективність методу конкретних ситуацій для формування професійних умінь майбутніх педагогів, виховання стійкого інтересу до педагогічної діяльності, посилення мотивації навчання студентів, розвитку їх творчих здібностей і потреби в самоосвіті.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectprofessional and pedagogical abilitiesuk
dc.subjectpedagogical tasksuk
dc.subjectproblematic situationuk
dc.subjectmethod of given situationsuk
dc.subjectinteractive educationuk
dc.subjectпрофесійно-педагогічні умінняuk
dc.subjectпедагогічна задачаuk
dc.subjectпроблемна ситуаціяuk
dc.subjectметод конкретних ситуаційuk
dc.subjectінтерактивне навчанняuk
dc.titleПедагогічна задача як засіб формування професійних умінь майбутнього вихователяuk
dc.title.alternativePedagogical task as means of forming future preschool teacher’s professional abilitiesuk
dc.title.alternativeПедагогическая задача как средство формирования профессиональных умений будущего воспитателяuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sadova.pdf225.41 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.