Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6752
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorНестеренко, Вікторія Володимирівна-
dc.contributor.authorНестеренко, Виктория Владимировна-
dc.contributor.authorNesterenko, Victoria Volodymyrivna-
dc.date.accessioned2020-02-26T12:16:17Z-
dc.date.available2020-02-26T12:16:17Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationНестеренко В. В. Моделювання індивідуальної підготовленості студентів до самостійної навчальної діяльності в системі заочного навчання / В. В. Нестеренко // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 10. – С. 145-148.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6752-
dc.description.abstractThe article highlights the procedure and results of modeling individual preparedness of future preschool specialists for self-training in the system of part-time studies. The components and indices which reveal the individual preparedness for self-training and can affect the success of the part-time students’ training at higher educational institutions include: a willingness to change; ability to process information; general mental ability; age; education. To identify the links between the indices of students’ preparedness for studying and their contribution to the success of training, the correlation, cluster and regression analysis of empirical data is described. The necessity of including certain indices detecting the level of multiple regression was revealed due to the correlation analysis; the use of the determination coefficient enabled us to specify the correlation between the detected connections and the regression equation. У статті висвітлено процедуру і результати моделювання індивідуальної підготовленості майбутніх фахівців дошкільної освіти до самостійної навчальної діяльності в системі заочного навчання. Як компоненти та показники, які виявляють індивідуальну підготовленість до самостійної навчальної діяльності і можуть впливати на успішність підготовки студентів заочної форми навчання у виші було визначено: відкритість до змін; уміння опрацьовувати інформацію; загальні розумові здібності; вік; освіта. Для виявлення зв'язку між досліджуваними показниками підготовленості студентів до навчання та їх внеску в успішність навчання описано кореляційний, кластерний і регресійний аналіз емпіричних даних.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectmodelinguk
dc.subjectindividual preparednessuk
dc.subjectfuture preschool specialistsuk
dc.subjectself-training activitiesuk
dc.subjectмоделюванняuk
dc.subjectіндивідуальна підготовленістьuk
dc.subjectмайбутні фахівці дошкільної освітиuk
dc.subjectсамостійна навчальна діяльністьuk
dc.titleМоделювання індивідуальної підготовленості студентів до самостійної навчальної діяльності в системі заочного навчанняuk
dc.title.alternativeМоделирование индивидуальной подготовленности студентов к самостоятельной учебной деятельности в системе заочного обученияuk
dc.title.alternativeModeling students’ individual preparedness to independent educational activity in the system of part-time educationuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nesterenko.pdf215.9 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.