Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6709
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorГорбунова, Наталія Володимирівна-
dc.contributor.authorГорбунова, Наталья Владимировна-
dc.contributor.authorGorbunova, Nataliya Volodymyrivna-
dc.date.accessioned2020-02-24T12:51:15Z-
dc.date.available2020-02-24T12:51:15Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationГорбунова Н. В. Художнє слово як засіб розвитку словника дошкільників / Н. В. Горбунова // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 10. – С. 45-50.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6709-
dc.description.abstractFrom the first years of life a child is accompanied with literature, revealing and explaining society and nature, the world of human emotions and relationships to him or her, developing thinking and imagination of a child, enriching his or her emotions. It is a fiction where children derive great examples of a literary language. Expanding knowledge about the world, it affects the personality of a preschooler, promotes the ability to feel subtle shape and rhythm of their native language. The influence of a literature on intellectual, aesthetic, speech development is well known to everybody. To solve the problem of preschool children vocabulary development by meeting literary works, it is necessary to find out a) why declamation is one of the most important means of lexical development of children, b) what literary genres are contributing it, c) what aspects of lexical development progress under the influence of recitation, translation, literary and language games. Preschoolers are introduced to different genres of literature and oral folklore: stories, tales, poems, folk tales and folklore of small forms. Understanding specific features of the genre (stylistic, compositional, linguistic) makes perception more conscious and deep. Автором визначено місце та роль художньої літератури в розвитку словника дітей старшого дошкільного віку. твори художньої літератури суттєво впливають на збагачення лексичного запасу дошкільників, при цьому важливим є врахування як індивідуальних вікових особливостей дітей дошкільного віку, так і доцільність добору певних методичних прийомів, впливу того чи іншого жанру літератури на різні аспекти лексичного розвитку.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectvocabulary developmentuk
dc.subjectolder preschoolersuk
dc.subjectworks of fictionuk
dc.subjectрозвиток словникаuk
dc.subjectстарші дошкільникиuk
dc.subjectтвори художньої літературиuk
dc.titleХудожнє слово як засіб розвитку словника дошкільниківuk
dc.title.alternativeХудожественное слово как средство развития словаря дошкольниковuk
dc.title.alternativeArt of declamation as a means of preschoolers’ vocabulary developmentuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Horbunova.pdf301.43 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.