Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6705
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBodnar, Svitlana Viktorivnа-
dc.contributor.authorБоднар, Світлана Вікторівна-
dc.contributor.authorБоднар, Светлана Викторовна-
dc.date.accessioned2020-02-24T11:42:42Z-
dc.date.available2020-02-24T11:42:42Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationБоднар С. В. Когнітивний підхід до формування англомовної лексичної компетентності студентів економічних спеціальностей / С. В. Боднар // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 10. – С. 34-39.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6705-
dc.description.abstractThe article deals with the problem of English lexical competency development of students majoring in economics and business. The notion ―English lexical competency of students majoring in economics and business‖ has been de- fined. It means some knowledge of general economic, special economic, professional economic words, terminological set-expressions and idioms, neologisms, which show the reforms and transformations in the field of economics; busi- ness abbreviations and shortenings, socio-cultural standards of business communication, verbal expression of numerical economic indicators, socio-cultural norms of business English communication; skills of practical use of professional words within training and real professional activity in English; ability of understanding, cognitive reproduction and in- dependent producing professional speech with the use of the learned lexical material. В статье рассмотрена проблема формирования англоязычной лексической компетентности студентов экономических специальностей. Раскрыто понятие «англоязычная лексическая компетентность будущих экономистов». Определена сущность когнитивного подхода в обучении иностранным языкам. Представлены методы и приемы работы, направленные на обогащение словаря студентов экономических специальностей англоязычной профессионально-ориентированной лексикой и развитие умений сознательного применения этой лексики в речи. У статті розглянуто проблему формування англомовної лексичної компетентності студентів економічних спеціальностей. Розкрито поняття «англомовна лексична компетентність майбутніх економістів». Визначено сутність когнітивного підходу щодо навчання іноземних мов. Представлено методи та прийоми роботи, що спрямовані на збагачення словника студентів економічних спеціальностей англомовною професійно-зорієнтованою лексикою та розвиток вмінь свідомого застосування цієї лексики у мовленні.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectEnglish lexical competencyuk
dc.subjectcognitive approachuk
dc.subjectstudents majoring in economics and businessuk
dc.subjectанглоязычная лексическая компетентностьuk
dc.subjectкогнитивный подходuk
dc.subjectстуденты экономических специальностейuk
dc.subjectангломовна лексична компетентністьuk
dc.subjectкогнітивний підхідuk
dc.subjectстуденти економічних спеціальностейuk
dc.titleКогнітивний підхід до формування англомовної лексичної компетентності студентів економічних спеціальностейuk
dc.title.alternativeКогнитивный подход к формированию англоязычной лексической компетентности студентов экономических специальностейuk
dc.title.alternativeCognitive approach to the english lexical competency development of students majoring in economics and businessuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bodnar.pdf231.94 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.