Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6704
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБогданова, Інна Михайлівна-
dc.contributor.authorБогданова, Инна Михайловна-
dc.contributor.authorBohdanova, Inna Mikhailivna-
dc.date.accessioned2020-02-24T11:31:35Z-
dc.date.available2020-02-24T11:31:35Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationБогданова І. М. Аналіз особливостей процесу інноватизації підготовки майбутніх соціальних педагогів / І. М. Богданова // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 10. – С. 30-33.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6704-
dc.description.abstractThe article deals with the analysis of the features of innovatization of future social teachers’ training. The components of innovatization of training are the following: general training, special professional and personal training. The conception of realization of each of the components has been suggested. It includes three notions: methodological, theo- retical and technological one. The methodological concept represents fundamental scientific approaches: system, practice-orientated, competence, synergetic, personally-active, axiological, integrative. The theoretical concept determines the system of initial parameters, definitions, estimations, specific functions and descriptions of the process of innovation of future social teachers’ training. Статья посвящена анализу особенностей процесса инноватизации подготовки будущих специалистов социально-педагогической сферы. Компонентами инновационной подготовки являются: общеобразовательная подготовка, специальная профессиональная и личная подготовка. Предложенная концепция реализации каждого компонента, в состав которой вошли три концепта: методологический, теоретический и технологический. Выявлены уровни успешности подготовки: пассивный, умеренный и оптимальный. Составлена качественная и количественная характеристика полученных уровней успешности подготовки. Стаття присвячена аналізу особливостей процесу інноватизації підготовки майбутніх фахівців соціально-педагогічної сфери. Компонентами інноваційної підготовки є: загальноосвітня підготовка, спеціальна професійна підготовка та особистісна. Запропонована концепція реалізації кожного із компонентів, до складу якої увійшли три концепти: методологічний, теоретичний та технологічний. Виявлено рівні успішності підготовки, як от: пасивний, помірний та оптимальний. Здійснено якісну та кількісну характеристику отриманих рівнів успішності підготовки.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectinnovation of preparationuk
dc.subjectprofessional readinessuk
dc.subjectmobilization readinessuk
dc.subjectpersonal mobilizationuk
dc.subjectинноватизация подготовкиuk
dc.subjectпрофессиональная готовностьuk
dc.subjectмобилизационная готовностьuk
dc.subjectличностная мобилизированностьuk
dc.subjectінноватизація підготовкиuk
dc.subjectпрофесіональна готовністьuk
dc.subjectмобілізаційна готовністьuk
dc.subjectособистісна змобілізованістьuk
dc.titleАналіз особливостей процесу інноватизації підготовки майбутніх соціальних педагогівuk
dc.title.alternativeАнализ особенностей процесса инноватизации подготовки будущих социальных педагоговuk
dc.title.alternativeAnalysis of features of innovatization of future social teachers’ traininguk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bohdanova.pdf214.61 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.