Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/6683
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorГанчар, Алексей Иванович-
dc.contributor.authorГанчар, Олексій Іванович-
dc.contributor.authorЧернявський, Олег-
dc.contributor.authorChernyavsky, Oleg-
dc.contributor.authorМединський, Сергей-
dc.contributor.authorMedynskyi, Serhii-
dc.contributor.authorГанчар, Иван-
dc.contributor.authorGanchar, Ivan-
dc.contributor.authorHanchar, Oleksiy Ivanovych-
dc.date.accessioned2020-02-20T13:19:21Z-
dc.date.available2020-02-20T13:19:21Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationГанчар А. Оценивание показателей формирования навыков плавания среди сильнейших пловцов-студентов на xxx всемирной универсиаде в неаполе-2019 / А. Ганчар, О. Чернявський, С. Мединський, И. Ганчар // Наука і освіта. - 2019. - №4. - С.40-46.uk
dc.identifier.urihttp://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/6683-
dc.description.abstractВ статье выявлена динамика рейтинга командного выступления сильнейших пловцов-студентов по результатам получения призовых наград среди мужчин и женщин, участников финальных заплывов при оценке в «очковом» эквиваленте на XXX Всемирной Универсиаде в Неаполе-2019. Пловцы-призеры, получившие золотые медали как у мужчин (900 очков), так и у женщин (881 очко) в «очковом» эквиваленте практически не отличаются (19 очков). Такая тенденция также просматривается, как среди награжденных серебряными медалями (соответственно 886 и 863 очков, отличие 23 очка), так и получивших бронзовые награды (соответственно - 874 и 852 очка, отличие 22 очка). Поэтому итоговая сводная таблица рейтинга командучастников Универсиады-2019, должна включать не только существующий учет качественных показателей медалей (золотые, серебряные, бронзовые), но в первую очередь количественные параметры, так как выявленное обобщенное гендерное отличие (887+865=1752 – среднее 876), позволяет объективно оценить уровень достижений пловцов в очковом эквиваленте.In this article the dynamics of the rating of command performances of strongest swimmers-students according to the results of receiving prize-winning among men and women, participants-winners of the final Universiade in Naples-2019. Swimmers-winners, who won gold medals for men (900 points) and women (881) in “points” equivalent almost indistinguishable (19 points). We determine the ranking of team performance of different countries in the representatives of different sex in the distances of sports swimming according to the results of winning the medals at the start of XXX World Universiade in Naples-2019. The authors' collective was studied: a) revealing the ranking in the performance of team performance of male and female swimmers at the start of the World Universiade-2019; b) introduction of the results of the study into the practice of physical education and sports in order to identify an objective rating of the success of the team performance of swimmers-students. In addition, professional interest is in studying the evaluation of swimmers' results, having won awards with gold, silver and bronze medals. The results of our study identified the unconditional leaders (top ten) of student swimming at the XXX World Universiade in Naples2019: USA-40 medals (17 men + 23 women), Japan-20 (9 men + 11 women), Russia-18 (15 men + 3 women), Italy-11 (5 men + 6 women), South Africa-6 (2 men + 4 women), United Kingdom-6 (2 men + 4 women), Australia-5 (2 men + 3 women), Brazil4 (3 men + 1 woman), Germany-3 (3 women), Sweden- 1 (men) medal. This trend is also seen among the award-winning silver medals (886 respectively, and 863 points, the difference-23 points) and received bronze medals (respectively 874 and 852 points, the difference-22 points). Thus, in the general summary table of the rating of teams-participants in Naples-2019, it should be included, not only the existing state of qualitative indexes of medals (gold, silver, bronze), but first of all quantitative indicators. Since the generalized gender differences (887 + 865 = 1752 – Average 876 points), allows to assess the advantages of achievement in points.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПівденноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectрейтинг командыuk
dc.subjectпризовые медалиuk
dc.subjectпловцы-мужчиныuk
dc.subjectпловцы-женщиныuk
dc.subjectУниверсиадаuk
dc.subjectоценка достиженийuk
dc.subjectтаблица ФИНАuk
dc.subjectranking teamuk
dc.subjectprize medalsuk
dc.subjectswimmers maleuk
dc.subjectswimmers womenuk
dc.subjectUniversidaduk
dc.subjectassessment of the achievementsuk
dc.subjecttable FINAuk
dc.titleОценивание показателей формирования навыков плавания среди сильнейших пловцов-студентов на XXX Всемирной Универсиаде в Неаполеuk
dc.title.alternativeОцінювання показників формування навичок плавання серед найсильніших плавців-студентів на XXX Всесвітній Універсіаді в Неаполеuk
dc.title.alternativeEstimation of skills formation of swimming among the strongest swimmers-students at the XXX World Universiade in Naples-2019uk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ganchar.pdf692.96 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.