Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/665
Title: Формирование у будущих инженеров-программистов готовности к использованию дистанционных образовательных технологий: практический аспект
Other Titles: Формування у майбутніх інженерів-програмістів готовності до використання освітніх дистанційних технологій:практичний аспект
Forming readiness of future software engineers for using distance education technologies:practical aspect
Authors: Балан, Лилия Александровна
Балан, Лілія Олександрівна
Balan, Lilia Oleksandrivna
Keywords: готовность
инженер-программист
педагогические условия
дистанционные образовательные технологии
готовність до використання
інженери-програмісти
освітні дистанційні технології
педагогічні умови
shaping readiness to use
software engineers
Issue Date: 2016
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Балан, Л. А. Формирование у будущих инженеров-программистов готовности к использованию дистанционных образовательных технологий: практический аспект / Л. А. Балан // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2016. – № 1. – С. 22-28.
Abstract: Статья раскрывает отдельные результаты педагогического эксперимента, проведенного с будущими инженерами-программистами в рамках учебного процесса ВУЗа. Эксперимент был направлен на формирование специализированных знаний и умений применения дистанционных образовательных технологий (ДОТ) в предстоящей профессиональной деятельности. Основным вопросом статьи являются педагогические условия, которые способствуют формированию у будущих инженеров-программистов готовности к использованию ДОТ. Стаття розкриває окремі результати педагогічного експерименту, який був проведений з майбутніми інженерами-програмістами в рамках навчального процесу ВНЗ. Він був спрямований на формування спеціальних знань та умінь щодо використання освітніх дистанційних технологій (ОДТ) у майбутній професійної діяльності. Провідна проблема статті полягає у визначені педагогічних умов, які сприяють формуванню у майбутніх інженерів-програмістів готовності до використання ОДТ. Як основні педагогічні умови формування вказаної готовності розглядалися такі: активізація мотиваційно-рефлексивної діяльності студентів; залучення студентів до використання ОДТ під час організації навчального процесу та під час розробки навчально-методичного забезпечення дистанційного супроводу дисциплін; озброєння студентів системою знань та умінь щодо використання освітніх дистанційних технологій; занурення студентів у розробку програмного забезпечення дистанційного навчання з використанням міжпредметних зв’язків. Активізація мотиваційно-рефлексивної діяльності студентів була спрямована на формування у студентів мотивації на досягнення успіху, позитивного відношення до колективної діяльності над окремими проектами, а також прагнення до самовдосконалення. Залучення студентів до використання ОДТ під час організації навчального процесу та розробки навчально-методичного забезпечення дистанційного супроводу дисциплін потребувало створення умов щодо надбання навичок праці з дистанційними навчальними курсами. Отже, був здійснений електронний супровід навчальних дисциплін на базі ОДТ. Крім того, студенти залучались до участі у дослідницьких проектах педагогів, у рамках яких потрібно було представити систематизований навчальний матеріал з окремих розділів дисциплін поточного семестру. Озброєння студентів системою знань та умінь щодо використання освітніх дистанційних технологій виконувалось в процесі проведення у майбутніх інженерів-програмістів спецкурсу «Освітні дистанційні технології у професійній діяльності», головною метою якого стало формування у майбутніх інженерів-програмістів загальнотеоретичних та спеціальних знань в галузі ОДТ. Педагогічна умова «занурення студентів у розробку програмного забезпечення дистанційного навчання з використанням міжпредметних зв’язків» була пов’язана з активним заохоченням майбутніх інженерів-програмістів до складу колективу розробників програмного забезпечення, спрямованого на створення сприятливих умов щодо впровадження в навчальний процес ОДТ. Реалізація кожної умови вимагала проведення низки заходів, які дозволяли визначати показники, що застосовувалися надалі при оцінці рівня готовності майбутніх інженерів-програмістів до використання ОДТ у професійної діяльності. The article deals with the results of the pedagogical experiment which involved future software engineers within the framework of the university curriculum. The experiment was aimed at forming special knowledge and skills of implementing distance education technologies in future professional activities. The focal point of the article is the pedagogical facilities which contribute to preparing future software engineers for using distance education technologies. The main pedagogical facilities of its formation are as follows: activation of motivationally-reflexive students’ activities; students’ involvement in using distance education technologies within the academic activity organization and development of learning and teaching mate-rials of the remote support of disciplines; providing students with the system of knowledge and skills concerning the usage of distance education technologies; immersion of the students into distance education software development with the help of intersubject communications. The activation of motivationally-reflexive students’ activities was aimed at shaping students’ motivation to succeed, positive attitude towards collaboration in definite projects, as well as their striving to self-improvement. Students’ involvement in using distance education technologies within the academic activity organization and development of learning and teaching materials of the remote support of disciplines required creating some facilities necessary for getting skills of dealing with distance education courses. So, electronic support of the disciplines based on distance education technologies has been created. Moreover, the students were invited to take part in some pedagogical projects within the framework of which they had to present systematized teaching materials for every sections of the discipline currently studied. Providing students with the system of knowledge and skills concerning the usage of distance education technologies was achieved in the course of special discipline “Distance education technologies in professional environment” dedicated to the future software engineers. Its main aim was to form the future programmers’ general theoretic and expert knowledge in the field of distance education technologies. The pedagogical facility, called “immersion of the students into distance education software development with the help of intersubject communications” was connected with active involvement of the future software engineers to join the development staff of the software, aimed at enabling favourable environment for implementing distance education technologies in the academic activity. Implementation of every facility required organizing several special activities which allowed to get values of the variables, which have been used afterwards in assessing the level of the future software engineers preparedness for using distance education technologies in their professional activities.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/665
ISSN: 2311-8466
Appears in Collections:2016

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Балан.pdf256.35 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.