Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6628
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorОвчар, О. В.-
dc.date.accessioned2020-02-18T12:05:25Z-
dc.date.available2020-02-18T12:05:25Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationОвчар О. В. Соціально-психологічні чинники споживчої поведінки / О. В. Овчар // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 9. – С. 159-163.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6628-
dc.description.abstractThe article is dedicated to the problem of consumption behavior determination, a review of main theories of determination of consumption behavior is proposed: theory of socio-cultural determination of consumption, socio- ecological approach, etc. Consumption behavior appears to be a complicated phenomenon that is determined by complex of factors including individual and over-individual determination. In modern theories of consumption, the key role in determination of the consumption behavior is played by socio-cultural determination. From the standpoint of I. Nabrusko, sociocultural determination of consumption means that within the frames of certain social class different types of consumption styles might exist. Socio-ecological approach implies that consumption behavior is determined also by specific character of environment. A special case is metropolis being created as a specific environment, which influences on the different directions of consumption behavior and its intensity. Статтю присвячено проблемі детермінації споживчої поведінки, запропоновано огляд основних теорій детермінації споживчої поведінки: теорія соціокультурної детермінації споживання, соціоекологічний підхід, модель Ф.Котлера та інші. Проаналізовано основні групи чинників, що впливають на формування та реалізацію споживчої поведінки, особливу увагу приділено соціально-психологічним чинникам: соціальний клас, референтна група, родина, мода, реклама, спілкування, соціальні норми та цінності, стиль життя особистості.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectconsumption behavioruk
dc.subjectsocial motivationuk
dc.subjectlifestyleuk
dc.subjectvaluesuk
dc.subjectreference groupsuk
dc.subjectспоживча поведінкаuk
dc.subjectсоціальна мотиваціяuk
dc.subjectстиль життяuk
dc.subjectцінностіuk
dc.subjectреферентна групаuk
dc.titleСоціально-психологічні чинники споживчої поведінкиuk
dc.title.alternativeСоциально-психологические факторы потребительского поведенияuk
dc.title.alternativeSocio-psychological factors of consumption behavioruk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ovchar.pdf271.54 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.