Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6550
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorZapeka, Yana-
dc.contributor.authorЗапека, Яна Григорівна-
dc.date.accessioned2020-02-12T13:50:11Z-
dc.date.available2020-02-12T13:50:11Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationZapeka Y. Personal Traits as Determinants of Feeling Loneliness Among Students / Y. Zapeka // Наука і освіта. - 2017. - №11. - С.65-69.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6550-
dc.description.abstractDespite the informational and technological opportunities available in the modern world, the experience and perception of loneliness has a significant impact on personal development of young people. Understanding the factors that cause this phenomenon is crucial to creating effective counseling and coaching strategies to help people overcome the problems they face in experiencing loneliness. The aim of the article is to present the results of the study of the relationship between the experience of loneliness and personal qualities and life values. Loneliness is a multidimensional phenomenon that has both a subjective (experience) and an objective (social situation) aspects, both a negative and a positive potential. The existential approach was used as a basis of the study, according to which loneliness contains special personal resources, and the way it feels depends on the attitude to this experience. The research sample involved 89 respondents - students majoring in humanities and mathematics. Correlation and regression analyses were used to analyze the results of the study, while the Mann-Whitney statistical test and variance analysis helped to determine significant differences in the results between students of different specialties. The research outcomes have shown that single students tend to be more pessimistic about their future and have more negative expectations than those who do not feel alone. As for egoism, there are no significant differences, and this feature does not affect the experience of loneliness. However, the experience of loneliness is closely related to spirituality, individuality, and independence. According to the results of the study, the positive role of loneliness in the formation of a mature personality is emphasized, namely, as a resource for personal self-improvement. Незважаючи на інформаційні та технологічні можливості, наявні в сучасному світі, переживання і сприйняття самотності значно впливає на особистісний розвиток молоді. Розуміння факторів, які викликають появу цього явища, має вирішальне значення для створення ефективних стратегій консультування і коучингу, з метою допомогти людям подолати проблеми, з якими вони зустрічаються при переживанні самотності. Метою статті є презентація результатів дослідження взаємозв’язку між переживанням самотності з особистісними якостями і життєвими цінностями. У статті представлена ідея про те, що самотність – це багатомірне явище, яке має як суб’єктивну (переживання), так і об’єктивну (соціальна ситуація) сторони, і як негативний, так і позитивний потенціал. Ми використовували екзистенціальний підхід в якості основи для нашого дослідження, згідно з яким самотність містить у собі особливі особистісні ресурси, і спосіб її переживання істотно залежить від ставлення до цього переживання. Для вирішення поставлених завдань в нашому дослідженні взяли участь 89 досліджуваних – студенти гуманітарного та математичного профілю. Для аналізу результатів дослідження були використані кореляційний і регресійний аналіз, а статистичний критерій Манна-Уітні і дисперсійний аналіз допомогли визначити значущу різницю в результатах між студентами різних спеціальностей. Результати порівняльного аналізу двох груп показали, що самотні студенти, як правило, більш песимістично ставляться до свого майбутнього і мають більш негативні очікування, ніж ті, хто не відчувають себе самотніми. Що стосується егоїзму, то суттєвих відмінностей виявлено не було, і ця риса не впливає на переживання самотності. Однак, переживання самотності тісно пов’язане з цінностями духовності та індивідуальності, незалежності. За результатами дослідження підкреслюється позитивна роль самотності у формуванні зрілої особистості, а саме, в якості ресурсу для особистісного самовдосконалення.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПівденноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectpersonal traitsuk
dc.subjectvaluesuk
dc.subjectlonelinessuk
dc.subjectyouthuk
dc.subjectstudentsuk
dc.subjectособистісні рисиuk
dc.subjectціннісні орієнтаціїuk
dc.subjectсамотністьuk
dc.subjectюністьuk
dc.subjectстудентиuk
dc.titlePersonal Traits as Determinants of Feeling Loneliness Among Studentsuk
dc.title.alternativeOсобистісні риси як показники переживання самотності серед студентівuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zapeka.pdf560.79 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.