Please use this identifier to cite or link to this item:
dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6521
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Kondratyuk, Marta | - |
dc.contributor.author | Кондратюк, Марта Володимирівна | - |
dc.date.accessioned | 2020-02-11T12:03:23Z | - |
dc.date.available | 2020-02-11T12:03:23Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.citation | Kondratyuk М. Introducing certain elements of project-based learning into ukrainian translation programs / М. Kondratyuk // Наука і освіта. – 2019. – №2. – С. 17-22. | uk |
dc.identifier.uri | dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6521 | - |
dc.description.abstract | У статті розглянуто актуальність впровадження проектного навчання (ПН) в українських програмах перекладу та зазначено деякі напрямки впровадження проектного навчання з точки зору компетенції перекладача, визначеної Європейською рамкою компетенцій для магістерських програм перекладу. У статті міститься короткий огляд теорії проектного навчання Джона Дьюї і запропоновано шляхи включення елементів ПН до університетських програм перекладу, розглянуто шляхи як європейські вимоги до магістра з перекладу можуть бути використані в українському контексті.The article deals with the urgency of introduction of project-based learning in the Translation Programs of Ukrainian universities. It discusses some directions for the introduction of project-based learning (PBL) in terms of translator’s competences as defined by the European Competence Framework for translation programs. The article offers a review of John Dewey’s theory of Project-Based Learning and suggests ways of incorporating the elements into the university Translation programs. The author suggests that the European framework for MA in Translation can de-fine the directions for the development of the Translation Programs in Ukrainian universities. The article carried out the review of various sources dealing with the PBL and reviewed the EMT requirements in Ukrainian context. | uk |
dc.language.iso | en | uk |
dc.publisher | Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського» | uk |
dc.subject | project-based learning (PBL) | uk |
dc.subject | John Dewey | uk |
dc.subject | translator’s competences | uk |
dc.subject | student-centered teaching methods | uk |
dc.subject | soft skills | uk |
dc.subject | European Master’s in Translation (EMT) | uk |
dc.subject | компетенції перекладача | uk |
dc.subject | методика навчання | uk |
dc.subject | проектне навчання | uk |
dc.subject | європейські вимоги | uk |
dc.subject | Джон Дьюї | uk |
dc.subject | магістерські програми | uk |
dc.subject | Джон Дьюи | uk |
dc.title | Introducing certain elements of project-based learning into ukrainian translation programs | uk |
dc.title.alternative | Впровадження елементів проектного навчання в українські магістерські програми для перекладачів | uk |
dc.type | Article | uk |
Appears in Collections: | 2019 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Marta Kondratyuk.pdf | 630.97 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.