Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6521
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKondratyuk, Marta-
dc.contributor.authorКондратюк, Марта Володимирівна-
dc.date.accessioned2020-02-11T12:03:23Z-
dc.date.available2020-02-11T12:03:23Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationKondratyuk М. Introducing certain elements of project-based learning into ukrainian translation programs / М. Kondratyuk // Наука і освіта. – 2019. – №2. – С. 17-22.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6521-
dc.description.abstractУ статті розглянуто актуальність впровадження проектного навчання (ПН) в українських програмах перекладу та зазначено деякі напрямки впровадження проектного навчання з точки зору компетенції перекладача, визначеної Європейською рамкою компетенцій для магістерських програм перекладу. У статті міститься короткий огляд теорії проектного навчання Джона Дьюї і запропоновано шляхи включення елементів ПН до університетських програм перекладу, розглянуто шляхи як європейські вимоги до магістра з перекладу можуть бути використані в українському контексті.The article deals with the urgency of introduction of project-based learning in the Translation Programs of Ukrainian universities. It discusses some directions for the introduction of project-based learning (PBL) in terms of translator’s competences as defined by the European Competence Framework for translation programs. The article offers a review of John Dewey’s theory of Project-Based Learning and suggests ways of incorporating the elements into the university Translation programs. The author suggests that the European framework for MA in Translation can de-fine the directions for the development of the Translation Programs in Ukrainian universities. The article carried out the review of various sources dealing with the PBL and reviewed the EMT requirements in Ukrainian context.uk
dc.language.isoenuk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectproject-based learning (PBL)uk
dc.subjectJohn Deweyuk
dc.subjecttranslator’s competencesuk
dc.subjectstudent-centered teaching methodsuk
dc.subjectsoft skillsuk
dc.subjectEuropean Master’s in Translation (EMT)uk
dc.subjectкомпетенції перекладачаuk
dc.subjectметодика навчанняuk
dc.subjectпроектне навчанняuk
dc.subjectєвропейські вимогиuk
dc.subjectДжон Дьюїuk
dc.subjectмагістерські програмиuk
dc.subjectДжон Дьюиuk
dc.titleIntroducing certain elements of project-based learning into ukrainian translation programsuk
dc.title.alternativeВпровадження елементів проектного навчання в українські магістерські програми для перекладачівuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Marta Kondratyuk.pdf630.97 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.