Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6510
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorNikolenko, Liudmyla-
dc.contributor.authorНіколенко, Людмила Миколаївна-
dc.date.accessioned2020-02-10T14:28:06Z-
dc.date.available2020-02-10T14:28:06Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationNikolenko L. Forming Auditory Comprehension of Preschoolers with Backwardness in Speech Development By Means of Psycholingistic Game / L. Nikolenko // Наука і освіта. - 2017. - №10. - С.147-153.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6510-
dc.description.abstractThe formation of auditory comprehension of preschool children is one of the most important tasks of speech therapy, since the failure of this component of phonemic awareness negatively affects the formation of pronunciation and the development of communication skills of a child. The paper presents the results of an experimental study aimed at assessing auditory comprehension of preschool children with backwardness in speech development and searching for the ways to improve it. The experiment involved 54 preschool children with backwardness in speech development attending the kindergarten in the city of Kryvyi Rih who were divided into control and experimental groups and suggested to perform 5 diagnostic tasks. According to the results of their performance, the necessity of the improvement of their auditory comprehension skills was obvious. There has been implemented a specially designed program based on the use of psycholinguistic games into the educational process of the experimental group. At the end of the experiment the reassessment of auditory comprehension was carried out in both groups. The research outcomes have shown that purposefully applied psycholinguistic games contribute to the formation of auditory comprehension of preschool children with backwardness in speech development. Формування слухового сприйняття у дітей середнього дошкільного віку виступає одним із важливих завдань логопедії, оскільки несформованість цієї складової фонематичного слуху негативно впливає на формування звуковимови і розвиток комунікативних навичок дитини у цілому, а за спостереженнями останніх п’яти років, приблизно у 25-30% дошкільнят, які відвідують дитячий садок, виявляються ознаки мовленнєвих порушень, що дезорганізує нервово-психічну діяльність дитини, її поведінку, а в подальшому стає серйозною перешкодою для успішної навчальної діяльності, соціального та пізнавального розвитку. У статті представлено результати емпіричного дослідження з проблеми формування слухового сприйняття дітей середнього дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення засобами психолінгвістичної гри. Основними методами дослідження виступили діагностичні (п’ять діагностичних вправ-завдань для дошкільників), емпіричні (психолінгвістичні ігри та вправи на формування слухового сприйняття та корекцію мовлення дітей середнього дошкільного віку) та математично-статистичні (математична обробка емпіричних даних, t-критерій Стьюдента). Здійснений науковий пошук дав можливість констатувати, що дослідження з проблеми формування мовленнєвих процесів, навичок та дій набули активності у минулому столітті і тривають досі у різних напрямках. Слуховому сприйняттю вчені приділяють значну увагу і вважають його визначальною складовою фонематичного слуху та однією з головних умов становлення правильної вимови. Слухове сприйняття розвивається перш за все як засіб забезпечення спілкування та взаємодії між людьми, впливає на здатність дитини сприймати і відтворювати мовні звуки, чітко і виразно вимовляти слова відповідно до загальноприйнятих літературних норм. Відповідно, слабка сформованість процесів слухового сприйняття перешкоджає розрізненню і відтворенню звуків мови, призводить до того, що у дітей самостійно не формується готовність до звукового аналізу та синтезу, що згодом не дозволяє їм успішно оволодіти грамотою. Особливо яскраво ці проблеми відстежуються у дошкільників із загальним недорозвитком мовлення, а корекційна робота щодо подолання вказаних труднощів за загальноприйнятими методами не дає бажаного результату, тому в рамках даного емпіричного дослідження була розроблена і упроваджена у практику логопедичної роботи програма формування та корекції слухового сприйняття, основу якої склали психолінгвістичні ігрові заняття. Порівняльні результати констатувальної та контрольної діагностики рівня сформованості слухового сприйняття середніх дошкільників показали, що цілеспрямовані психолінгвістичні ігри, застосовувані системно, позитивно впливають на процес формування слухового сприйняття дітей середнього дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПівденноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectauditory comprehensionuk
dc.subjectformationuk
dc.subjectcorrectionuk
dc.subjectchildren of middle preschool ageuk
dc.subjectgeneral underdevelopment of speechuk
dc.subjectpsycholinguistic gameuk
dc.subjectempirical researchuk
dc.subjectслухове сприйняттяuk
dc.subjectформуванняuk
dc.subjectкорекціяuk
dc.subjectдіти середнього дошкільного вікуuk
dc.subjectзагальний недорозвиток мовленняuk
dc.subjectпсихолінгвістична граuk
dc.subjectемпіричне дослідженняuk
dc.titleForming Auditory Comprehension of Preschoolers with Backwardness in Speech Development By Means of Psycholingistic Gameuk
dc.title.alternativeФормування слухового сприйняття дошкільників із загальним недорозвитком мовлення засобами психолінгвістичної гриuk
dc.typeArticleuk
Розташовується у зібраннях:2017

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Nikolenko.pdf597.04 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.