Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6433
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorДемченко, Ірина Іванівна-
dc.contributor.authorDemchenko, Iryna-
dc.contributor.authorРокосовик, Наталія Василівна-
dc.contributor.authorRokosovyk, Nataliia-
dc.contributor.authorСулим, Володимир Трохимович-
dc.contributor.authorSulym, Volodymyr-
dc.date.accessioned2020-02-06T14:26:31Z-
dc.date.available2020-02-06T14:26:31Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationДемченко І. І. Психолого-педагогічна діагностика інклюзивної компетентності майбутніх фахівців педагогічного профілю / І. І. Демченко, Н. В. Рокосовик, В. Т. Сулим // Наука і освіта. - 2017. №8. - С.141-149.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6433-
dc.description.abstractУ статті розв’язується актуальна проблема психолого-педагогічної діагностики інклюзивної компетентності студентів вищих навчальних закладів. Аналіз наукових джерел дав змогу висунути припущення про те, що сутнісне і структурне розуміння поняття «інклюзивна компетентність педагога» більше стосується категорії готовності до професійної діяльності в умовах інклюзивної освіти, до якої воно належить як окремий складник інтегральної цілісності. Саме через це в одних випадках пропонується більше враховувати критерії та показники, що стосуються функціонального, а в інших – особистісного підходів. За таких умов окремі науковці обмежуються когнітивно-діяльнісною парадигмою освіти або аргументують її поліпрофільний напрям на засадах інтеграції, через що нівелюється специфіка професійної підготовки фахівців різних спеціальностей, у тому числі й учителя початкових класів. Усе це накладає свій відбиток на розроблення надто однобокої, вузької чи надмірно розширеної методики психолого-педагогічної діагностики інклюзивної компетентності майбутніх педагогів. Мета дослідження – розкрити результати психолого-педагогічної діагностики інклюзивної компетентності студентів на прикладі майбутніх учителів початкових класів. Визначено перцептивноінтелектуальний, інформаційно-когнітивний, змістово-процесуальний критерії та відповідні їм показники інклюзивної компетентності майбутнього вчителя початкових класів. На основі цього розроблено методичний інструментарій, за яким проведено психолого-педагогічну діагностику сформованості цієї професійної якості в студентів. Це уможливило їх чітку кількісну диференціацію за високим, середнім і низьким рівнями інклюзивної компетентності із конкретними характеристиками якісних вимірів, що відкриває перспективи для розроблення відповідних ефективних заходів щодо підвищення якості професійної підготовки майбутнього педагога до роботи в умовах інклюзивної освіти у початковій школі. The article deals with the relevant issue of psycho-pedagogical diagnostics of inclusive competence of students through the example of future primary school teachers. The analysis of scientific sources has made it possible to conclude that the essential and structural understanding of “inclusive competence of a teacher” concept relates to the category of professional competence in the context of inclusive education. There have been distinguished perceptualintellectual, informational-cognitive, content-procedural criteria and their corresponding indicators of inclusive competence of future primary school teachers. The experiment involved 240 future primary school teachers divided into control and experimental groups whose inclusive competence was assessed according to the designed set of methodical techniques. According to the results outcomes, it has been found that almost a quarter of the respondents of experimental and control groups have a high level of inclusive competence; a little more than a quarter of the students in both groups have the medium level and the greatest part – half of the students of both groups have the low level of inclusive competence. The teachers with a high level of inclusive competence clearly recognize themselves as subjects of inclusive education, fully perceive its conditions and participants, have profound knowledge of inclusive-educational terminology and methodology of inclusive pedagogy, are capable of providing the qualities of inclusive education and solve pedagogical situations in a humane way. The teachers who have the medium level of inclusive competence do not fully consider themselves to be the subjects of inclusive education, do not fully perceive conditions and participants in the inclusive education process, know slight knowledge of inclusive educational terminology, and methodology of inclusive pedagogy, etc. Respectively, the respondents with a low level have the opposite abilities, ideas and capabilities as compared to the high level. Thus, according to the research outcomes there is a need for developing primary school teachers’ inclusive competence.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПівденноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectінклюзивна компетентністьuk
dc.subjectмайбутні вчителі початкових класівuk
dc.subjectпсихолого-педагогічна діагностикаuk
dc.subjectметодичний інструментарійuk
dc.subjectкритеріїuk
dc.subjectпоказникиuk
dc.subjectрівніuk
dc.subjectinclusive competenceuk
dc.subjectfuture primary school teachersuk
dc.subjectpsycho-pedagogical diagnosticsuk
dc.subjectmethodical toolsuk
dc.subjectcriteriauk
dc.subjectindicatorsuk
dc.subjectlevelsuk
dc.titleПсихолого-педагогічна діагностика інклюзивної компетентності майбутніх фахівців педагогічного профілюuk
dc.title.alternativePsycho-pedagogical diagnostics of inclusive competence of future professionals in pedagogical fielduk
dc.typeArticleuk
Розташовується у зібраннях:2017

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Demchenko.pdf623.46 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.