Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6430
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKostova, Nataliia-
dc.contributor.authorКостова, Наталія Іванівна-
dc.date.accessioned2020-02-06T14:00:29Z-
dc.date.available2020-02-06T14:00:29Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationKostova N. Structural Model of Students-Future Lawyers’ Professional Competence / N. Kostova // Наука і освіта. - 2017. - №8. - 121-126.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6430-
dc.description.abstractThe paper aims to present a designed factorial and criterial model of lawyer’s professional competence. The research is based on factorial and criterial modelling method, Delphi method, and methods of mathematical statistics. It has been found that the occupation of a lawyer is characterized by systematicity, dynamism, value orientations, responsibility, the ability to perform professional duties properly. Professional competence of a lawyer has a three-level hierarchical structure: the first level is composed of key competences: civil, social, purposeful development, general cultural, responsibility; the second one involves general competences: legal, administrative, functional, communicative, educational, and scientific; the third level is presented by special professional competences: special theoretical and special functional competences. Based on qualimetric approach there has been designed a model of lawyer’s professional competence, where the levels and kinds of competences are defined by factors and criteria. The weight coefficients for every factor and criterion have been calculated. The peculiarity of this model is the possibility of adapting it to the specificity of any kind of legal activities which provides its flexibility. Актуальність теми обумовлена запровадженням в освітній процес вищих навчальних закладів компетентнісного підходу, який вимагає переосмислення цілей и результатів освітньої діяльності вищих навчальних закладів та їх опису через компетентності и компетенції. Метою дослідно-експериментальної роботи було розроблення та обґрунтування факторно-критеріальної моделі професійної компетентності юриста. Було використано такі методи наукового пізнання: аналіз, факторно-критеріальне моделювання, метод Дельфі. Теоретичний аналіз наукових праць провідних вітчизняних та зарубіжних науковців з проблеми дослідження дозволив визначити основні характеристики професійної компетентності юриста: системність і динамічність, відображення здатності ефективно здійснювати професійну діяльність, ціннісних смислів; основний критерій відповідності рівня фахової підготовки вимогам професійної діяльності. Визначено зміст професійної компетентності юриста, що має трирівневу ієрархічну структуру: перший рівень складається з ключових компетентностей: громадянської, соціальної, цілеспрямованого саморозвитку; загальнокультурної, автономності і відповідальності; другий рівень містить загальнофахові компетентності: правову, управлінську, функціональні, комунікативну, виховну, загальнонаукову; третій рівень – спеціальні професійні компетентності: спеціально-теоретичну та спеціальнофункціональну компетентності. Зміст і структура професійної компетентності науково-педагогічного працівника вищої школи відображає основні функції та вимоги до його діяльності, знання, вміння й навички, соціально та професійно значущі якості особистості. На основі кваліметричного підходу розроблено факторнокритеріальну модель професійної компетентності юриста, в якій описані рівні і види компетентностей визначають фактори і критерії. Обчислено вагові коефіцієнти для кожного фактору та критерію. Особливістю цієї моделі є можливість адаптації до специфіки певного виду юридичної діяльності, що забезпечує її варіативність.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПівденноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectlawyeruk
dc.subjectprofessional competenceuk
dc.subjectcompetencyuk
dc.subjectstructureuk
dc.subjectfactorial and criterial modeluk
dc.subjectfactoruk
dc.subjectcriterionuk
dc.subjectюристuk
dc.subjectпрофесійна компетентністьuk
dc.subjectкомпетенціяuk
dc.subjectструктураuk
dc.subjectфакторно-критеріальна модельuk
dc.subjectфакторuk
dc.subjectкритерійuk
dc.titleStructural Model of Students-Future Lawyers’ Professional Competenceuk
dc.title.alternativeСтруктура професійної компетентності студентів-майбутніх юристівuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kostova.pdf676.25 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.