Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6321
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorАзаркіна, Олена Володимирівна-
dc.contributor.authorAzarkinа, Оlena Volodymyrivna-
dc.date.accessioned2020-02-03T12:41:07Z-
dc.date.available2020-02-03T12:41:07Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationАзаркіна О. Особливості поведінки обдарованих дітей у процесі навчання і взаємодії з оточенням / О. Азаркіна // Наука і освіта. - 2018. - №11-12. - С.68-71.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6321-
dc.description.abstractЗа умов реформування системи національної освіти, піднесення ролі творчої особистості в суспільстві значної актуальності набуває проблема розвитку обдарованих дітей. Побудова національної системи освіти в Україні, її докорінне реформування зумовлені необхідністю відтворення та розвитку інтелектуального, духовного потенціалу народу, виходу вітчизняної науки, техніки й культури на світовий рівень. У зв’язку з цим особливої актуальності набуває проблема пошуку, розвитку, навчання та виховання обдарованої особистості. The restructuring processes that have gained momentum in modern Ukrainian society are unthinkable without activating and realizing the creative potential of its citizens, without creating favorable conditions for the training and education of gifted children. The leading role in the attitude of gifted personality is played by the peculiarities of the child’s social environment, the characteristics of life events, leaving their mark in the mind. At first glance, an event that occurred in a childhood may be a first link in the formation of a gifted personality. Therefore, a significant role in the process of timely detection of children’s giftedness, its development and the formation of the personality belongs to the parents. After all, a lot depends on how they behave when the child becomes unusual. Understanding such a uniqueness is an integral part of the developmental and educational interaction of parents with gifted children. Analysis of the peculiarities of the mental composition and social behavior of gifted children makes it possible to conclude that their own priorities, inclinations and hobbies are strikingly different from their peers. According to researchers, it raises a number of problems in the way of maintaining the real contact between a gifted child and the environment. Among the problems unusual children are facing in everyday life are as follows: no tendency to conformism (causing disturbance to others, especially adults); deepening into philosophical problems (perceived inadequately); “internal intolerance”, discrepancy between physical, intellectual and social development; successes encourage babies and their parents to expect ease in all endeavors; increased irritation with regard to nonverbal signals from people around them (may lead to exaggerated fears). The giftedness phenomenon is often accompanied by vulnerability, which is explained by egocentrismuk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПівденноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectобдаровані дітиuk
dc.subjectповедінкаuk
dc.subjectнавчанняuk
dc.subjectвзаємодіяuk
dc.subjectgifted childrenuk
dc.subjectbehavioruk
dc.subjectstudyinguk
dc.subjectinteractionuk
dc.titleОсобливості поведінки обдарованих дітей у процесі навчання і взаємодії з оточеннямuk
dc.title.alternativeGifted children’s behavior features in training and interacting with othersuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2018

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Azarkinа.pdf538.19 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.