Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6222
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorДенищич, Т. А.-
dc.date.accessioned2020-01-29T12:47:50Z-
dc.date.available2020-01-29T12:47:50Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationДенищич Т. А. Загальнодидактичні принципи формування термінологічної компетентності студентів / Т. А. Денищич // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 6. – С. 181-186.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6222-
dc.description.abstractThe article deals with the nature and content of the formation principles of students’ terminological competence considering the innovative trends in the system of university education. Knowledge of terminological vocabulary de- monstrates a deep understanding of professional concepts and phenomena, it is an indicator of the culture of profession- al language, it is the key to success for a specialist and it ensures his competitiveness nowadays at the job market. The effectiveness of teaching a language, including such component as the formation of terminological competence of stu- dents depends on the understanding of the principles of studying and on the expedient and reasonable choice of these principles. The increase of proficiency of a terminological vocabulary can be attained on condition of the system use of principles of studies, because they are interconnected, interdependent and interrelated and describe the whole process of forming terminological competence. У статті розкрито сутність та зміст принципів формування термінологічної компетентності студентів з урахуванням інноваційних тенденцій у системі університетської освіти. Доведено, що ефективність навчання фахової мови, зокрема такої її складової, як формування термінологічної компетентності студентів, залежить від розуміння суті принципів навчання, доцільного та обґрунтованого їх вибору. З огляду на це визначено найбільш ефективні загальнодидактичні принципи, зокрема традиційні (принцип науковості, наступності й перспективності, зв’язку теорії з практикою, активності й свідомості, міжпредметних зв’язків) та інноваційні (антропологізму, креативності, модульності).uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectgeneral didactic principlesuk
dc.subjectterminological competenceuk
dc.subjectprinciple of scienceuk
dc.subjectprinciples of continuity and availabilityuk
dc.subjectthe principle of bonds between theory and practiceuk
dc.subjectзагальнодидактичні принципиuk
dc.subjectтермінологічна компетентністьuk
dc.subjectпринцип науковостіuk
dc.subjectпринцип наступності й перспективностіuk
dc.subjectпринцип зв’язку теорії з практикоюuk
dc.subjectпринцип активності й свідомостіuk
dc.subjectпринцип міжпредметних зв’язківuk
dc.subjectпринцип антропологізмуuk
dc.subjectпринцип креативностіuk
dc.subjectпринцип модульностіuk
dc.titleЗагальнодидактичні принципи формування термінологічної компетентності студентівuk
dc.title.alternativeGeneral didactic principals of students’ terminological competence formationuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Denyskchych.pdf411.36 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.