Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6096
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКлибанівська, Тетяна Миколаївна-
dc.contributor.authorКлибановская, Татьяна Николаевна-
dc.contributor.authorKlibanivska, Tetiana-
dc.date.accessioned2020-01-27T12:26:54Z-
dc.date.available2020-01-27T12:26:54Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationКлибанівська Т. М. Мотивація як детермінанта навчальної діяльності студентів вищих закладів освіти / Т. М. Клибанівська // Наука і освіта. - 2015. - №10. - С.61-68.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6096-
dc.description.abstractУ статті проаналізовано поняття мотивації, її характеристики та альтернативні підходи науковців до пояснення мотиваційної сфери особистості. Уточнено, що мотивація є однією з найважливіших психологічних і психофізіологічних передумов виконання діяльності, в тому числі і навчальної. Розглянуто особливості домі- нуючої мотивації, яка виникає у навчальній діяльності студентів вищої школи. Зазначено, що умовою оптимі- зації потенціалу особистості студента є її спрямованість на навчальний вид діяльності, яка виступає як мо- тив і ціль. Представлено результати досліджень, де виявлено особливості домінуючої мотивації, яка виникає у навчальній діяльності студентів вищої школи. Доведено, що на різних курсах навчання роль домінуючих моти- вів змінюється. Встановлено, що на перших курсах провідним мотивом навчальної діяльності студентів є професійний, на другому курсі – особистий престиж, на третьому – обидва, на четвертому курсі додався ще й прагматичний. Уточнено, що у всіх групах досліджуваних, починаючи з першого курсу, мотиви особистого престижу, які за своєю суттю є групо-центричними мотивами, і мотиви з негативною спрямованістю за- ймають останні місця, як і мотиви обов’язку. Виявлено першочерговість професійних та пізнавальних мотивів у мотиваційному спектрі студентів всіх курсів. Виявлено у студентів, починаючи з третього курсу, зміни від- ношення до навчальної діяльності у бік підвищення важливості мотивів пізнавальних досягнень і конкурентос- проможності. В статье проанализированы понятия мотивации, ее характеристики и альтернативные подходы ученых к объяснению мотивационной сферы личности. Уточнено, что мотивация является одной из важнейших психоло- гических и психофизиологических предпосылок к выполнению деятельности, в том числе и учебной. Рассмот- рены особенности доминирующей мотивации, возникающей в учебной деятельности студентов высшей школы. Отмечено, что условием оптимизации потенциала студентов является ее направленность на учебный вид дея- тельности, выступающий мотивом и целью. Представлены эмпирические результаты исследований и доказано, что на разных курсах обучения роль доминирующих мотивов меняется. Установлено, что на первых курсах ведущим мотивом учебной деятельности студентов является профессиональный, на втором курсе – личный престиж, на третьем – оба, на четвертом курсе добавился еще и прагматический. Уточнено, что во всех группах испытуемых, начиная с первого курса, мотивы личного престижа, которые по своей сути являются группо- центричными мотивами, и мотивы с отрицательной направленностью занимают последние места, как и мотивы долга. Выявлено первоочередность профессиональных и познавательных мотивов в мотивационном спектре студентов всех курсов. Выявлено у студентов, начиная с третьего курса, изменения отношения к учебной дея- тельности в сторону повышения важности мотивов познавательных достижений и конкурентоспособности. Ре- зультаты проведенного исследования свидетельствуют о том, что в процессе обучения в высшей школе у сту- дентов происходит смещение приоритетов с внешней мотивации на внутреннюю, и общей направленности – в сторону профессиональных компонентов обучения и повышения собственной конкурентоспособности с помо- щью полученных глубоких знаний.The article analyzes the concept of motivation, its characteristics and alternative approaches of scientists to expla- nation of the motivational sphere of personality. It is specified that motivation is a major psychological and physiologi- cal condition for activities implementation, including training. Features of dominant motivation which occur in the learning process of students at university are presented. It is noted that the condition of optimizing the student’s poten- tial is its focus on educational activity which is both the motive and purpose. The paper presents the data of empirical research, which prove that role of the dominant motivation within the years of study is changing. It was found that the first years leading motive of learning activities is a professional one, in the second year – personal prestige, the third – both, in the fourth year here the pragmatic motive is added. There was also found the priorityof professional and educa- tional motives in the motivational spectrum of students of all courses. It is revealed that students, starting from the third year, have changes related to educational activities toward increasing importance of motives of cognitive achievement and competitiveness. The success of studies largely affects professional and cognitive motives. The results of the study show that within studying at high school students’ priorities are shifting from external to internal motivation, and over- all direction is towards educational and professional components of competitiveness using the aquired deep knowledge.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПівденноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectмотиваціяuk
dc.subjectмотиваційна сфера особистостіuk
dc.subjectнавчальна діяльністьuk
dc.subjectструктура мотивуuk
dc.subjectдомінуючий мотивuk
dc.subjectдинаміка мотивівuk
dc.subjectмотивацияuk
dc.subjectмотивацонная сфера личностиuk
dc.subjectучебная деятельность студентаuk
dc.subjectструктура мотиваuk
dc.subjectдоминирующий мотивuk
dc.subjectдинамика мотивовuk
dc.subjectmotivationuk
dc.subjectmotivational sphere of personalityuk
dc.subjectlearning activitiesuk
dc.subjectstructure of motifuk
dc.subjectthe dominant dynamicsuk
dc.subjectdynamics of motivesuk
dc.titleМотивація як детермінанта навчальної діяльності студентів вищих закладів освітиuk
dc.title.alternativeМотивация как детерминанта учебной деятельности студентов высших учебных заведенийuk
dc.title.alternativeMotivation as a determinant of training activities of higher educational institutions studentsuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2015

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Klibanivska.pdf352.82 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.