Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5952
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКононенко, Наталія Вячеславівна-
dc.contributor.authorKononenko, Nataliya Vyacheslavivna-
dc.date.accessioned2020-01-20T13:36:48Z-
dc.date.available2020-01-20T13:36:48Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationКононенко Н. В. Шляхи формування системності професійно-педагогічних знань майбутніх педагогів дошкільної освіти / Н. В. Кононенко // Наука І освіта. - 2015. - №9. - С.107-111.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5952-
dc.description.abstractУ статті обґрунтовано необхідність формування системності професійно-педагогічних знань майбутніх педагогів дошкільної освіти відповідно до вимог сьогодення і особливостей професійної діяльності сучасних фахівців. Системність професійно-педагогічних знань майбутніх вихователів характеризується як якісна ознака результату їхньої теоретичної підготовки у виші, висвітлено стан розробки цього питання у наукових дослідженнях. На підставі системного підходу розкривається сутність і природа системності професійно-педагогічних знань майбутніх педагогів дошкільної освіти, шляхи її формування в умовах навчального процесу вищої школи. П.The last decades in theory and practice of education are characterized by special attention to the issues of teaching quality assessment. Many normative documents emphasize the importance of forming theoretical knowledge and prac-tical skills in university students, which would meet modern international requirements and provide their independency, professional competency and creative activity in their future work. The quality of future preschool teachers’ profession-al competency is a prerequisite for the successful future activity aimed at educating children. In order to find ways of providing efficient training of future pedagogues, methods of professional personnel screening are developed and used; the essence and structure of educational activity, peculiarities of pedagogical mastery formation, means of activating general educational and special training of students as well as their professional competency formation are studied. But the attempts to assess the quality of future preschool teachers’ professional competency by means of studying certain parts of the education results are unproductive and inefficient. Future preschool teachers’ professional and pedagogical knowledge consistency is considered to be one of the most important characteristics of the theoretical training quality in higher education. The main prerequisite for the formation of future preschool teachers’ professional and pedagogical knowledge consistency is considering an educational process as a complex system subject, organization and manage-ment of which is the main task of a teacher. Consequently, when preparing for this kind of activity future pedagogues must obtain profound knowledge in many fields of sciences in the form of a system. Professional and pedagogical knowledge consistency is a peculiar quality of the theoretical professional training result, which manifests itself in ideas about the essence and components of the educational process, ways of organizing their interaction with the aim of har-monious development of preschoolers. The formation of future preschool teachers’ professional and pedagogical know-ledge consistency is achieved by reorganizing and distinguishing necessary information out of a number of subjects, re-vealing key issues and the sequence of their studying, formulating main concepts, etc.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПівденноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectсистемність знаньuk
dc.subjectякість підготовкиuk
dc.subjectпедагоги дошкільної освітиuk
dc.subjectпрофесійно-педагогічні знанняuk
dc.subjectмайбутні вихователіuk
dc.subjectknowledge consistencyuk
dc.subjectpreschool teachersuk
dc.subjectprofessional and pedagogical knowledgeuk
dc.subjectfuture preschool teachersuk
dc.titleШляхи формування системності професійно-педагогічних знань майбутніх педагогів дошкільної освітиuk
dc.title.alternativeWays of forming future preschool teachers’ professional and pedagogical knowledge consistencyuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2015

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kononenko.pdf233.89 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.