Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5767
Title: Структура музыкально-грамматической компетентности
Other Titles: Cтруктура музично-граматичної компетентності
Structure of music grammar competence
Authors: Сян, Чжао
Сян, Чжао
Xian, Zhao
Keywords: музыкальная письменность
ноты
музыкально-грамматическая компетентность
музична писемність
ноти
музично-граматична компетентність
music writing
music text
music grammar competence
Issue Date: 2015
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Сян Чжао. Структура музыкально-грамматической компетентности / Чжао Сян // Наука і освіта. - 2015. - №8. - С.163-169.
Abstract: В статье представлена теоретическая модель музыкально-грамматической компетентности. Дается определение этого понятия. Представлена структурная модель выделенного вида музыкальной компетентно- сти. Компонентами модели выступают знания, умения и навыки. Выделяются два уровня знаний – эмпиричес- кие и теоретические, а также два уровня умений – технические и творческие. Модель предусматривает воз- можность разработки педагогической диагностики и методики формирования музыкально-грамматической компетентности. Мета статті полягає в презентації теоретичної моделі музично-граматичної компетентності – центрального поняття дослідження, на якому заснована діагностика і пропонована методика навчання учнів загальноосвітньої школи. Освоєння засобів музичної писемності – невід’ємний компонент сучасної музичного освіти, що вимагає фундаментального теоретичного осмислення та методичної розробки. Найбільш актуальними підходами до дослідження проблеми освоєння музичної писемності є: вивчення семіотичних, культурологічних та психологі- чних особливостей засобів її графічної фіксації артефактів музичного мистецтва. Модель має структуру, утво- рену знаннями, вміннями і навичками, що забезпечують використання графічних засобів в музичній діяльності. Під музично-граматичною компетентністю розуміють комплекс властивостей особистості, що складається з емпіричних і теоретичних знань про музичну писемність, а також технічних і художніх вмінь використання засобів письма в музичній діяльності. Найпростішим, в повному розумінні слова елементарним знанням висту- пає емпіричне знання школярами стереотипних графічних форм, які використовуються для запису музики, тоб- то – знання музичних графем. Уміння розпізнати музичну графему полягає в констатації її ідентичності наяв- ному в пам’яті зоровому образу. Вищий щабель музично-граматичної компетентності характеризує якість тео- ретичного знання музичних графем. На підставі теоретичних знань можливо формувати вміння рекодифікації графічних знаків, тобто їх переведення в знаки системи вербальної мови. Тепер виділимо один не обов’язковий, але вельми специфічний компонент розглянутої компетентності, а саме – вміння сприйняти музично-графічний текст як естетичний і художній феномен. Окрім цього, практика музичного письма вимагає вміння відтворюва- ти графеми музичної писемності. Початковий необхідний компонент – це просто вміння накреслити нотний стан (якщо необхідно), знаки ключів, тривалостей, альтерації, артикуляції, здатність написати словесні позна- чення темпу, динаміки, характеру звучання. Найвищий рівень сформованості вміння записувати музику являє собою вміння і навички кодифікації музично-звукових форм за допомогою знаків музичної писемності. The article is aimed at presenting the theoretical model of music grammar competence, which is considered as a central concept of the research and the basis for the diagnostics and technique of teaching students of secondary schools. Mastering the means of music writing is a significant component of modern music education, which requires a fundamental theoretical cognition and methodical development. The most relevant approaches to the issue of mastering music writing is studying semiotic, culturological and psychological peculiarities of means of graphic fixation of music artifacts. The model has the structure formed by knowledge, abilities and skills, which provide the usage of graphic means in music activity. Music grammar competence is considered as a complex of personality qualities, which in- volves empirical and theoretical knowledge about music writing, as well as technical and artistic skills of using means of writing in music activity. The simplest thing is school students’ empirical knowledge of stereotyped graphic forms, which are used to note music graphemes. The ability to recognize a music grapheme involves establishment of its iden- tity with visual image kept in memory. The highest stage of music grammar competence is characterized by the quality of theoretical knowledge of music graphemes. On the basis of the theoretical knowledge it is possible to form the skills of recodification of graphic signs, i.e. transferring them into signs of the system of the verbal language. The ability to perceive musical graphic text as an aesthetic and artistic phenomenon is a very important, but not the necessary compo- nent of music grammar competence. Besides, practice of music writing requires the ability to reproduce the graphemes of music writing. The elementary component is the ability to draw musical staff, signs of clef, duration, alteration, arti- culation, etc. The highest level of the ability to note music is skills of codification of music and sound forms by means of music writing signs.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5767
Appears in Collections:2015

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zhao.pdf253.52 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.