Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5612
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorРикова, Л. Л.-
dc.date.accessioned2020-01-09T10:51:13Z-
dc.date.available2020-01-09T10:51:13Z-
dc.date.issued2008-
dc.identifier.citationРикова Л. Л. Моделювання як спосіб наочного відображення реальної дійсності в навчальному процесі / Л. Л. Рикова // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2008. – № 6. – С. 134-138.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5612-
dc.description.abstractThis article is devoted to the problem of using models as a means of displaying reality in teaching and science. It substantiates cognitive value of models; demonstrates the difference between scientific and training models presents classification due to the character of display by the model of the original. It is shown, that without dependence on the type of model it is always a homomorphic image of the original.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectмоделюванняuk
dc.subjectспосіб наочного відображенняuk
dc.subjectреальна дійсністьuk
dc.subjectнавчальний процесuk
dc.titleМоделювання як спосіб наочного відображення реальної дійсності в навчальному процесіuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2008

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Rykova.pdf189.83 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.