Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5551
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorНагорна, Наталія Володимирівна-
dc.contributor.authorNahorna, Natalia-
dc.date.accessioned2019-12-28T08:21:02Z-
dc.date.available2019-12-28T08:21:02Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationНагорна Н. В. Інтерактивні технології як засіб формування педагогічної компетентності майбутнього психолога / Н. В. Нагорна // Науа і освіта. - 2015. - №6. - С.90-95.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5551-
dc.description.abstractУ статті аналізуються інтерактивні технології як засоби формування педагогічної компетентності майбутнього психолога. Автор акцентує увагу на тому, що використання інтерактивних технологій слугувало передумовою для більш успішного формування провідних складових педагогічної компетентності майбутніх психологів. Під час створення інтерактивних ситуацій майбутні психологи «відкривали» для себе нові пласти професійно значущого педагогічного знання, більш усвідомлено засвоювали теоретичні основи своєї майбут- ньої професії як викладача психології.Different types of interactive technologies as a method of future psychologists’ pedagogical competence formation are analyzed in the article. The usage of interactive technologies is the basis for the formation of the main components of future psychologists’ pedagogical competence. The participation in different interactive situations in the educational process helps future psychologists to reveal new fields of professionally essential pedagogical knowledge, master theo- retical foundations of their future career as teachers of Psychology. Preparation of future psychologists for their profes- sional activity includes the formation of their pedagogical competence in the field of studying human individual and social nature, as well as peculiarities of different social groups and individuals in specific situations of social life, mas- tering methods of influence, determining professional opportunities in interpersonal communication, providing the di- rect assistance to a specific person or a group of people in solving specific problems. Interactive forms and methods of teaching future psychologists are realized by teaching basic courses “Psychology of Higher Education”, “Methods of teaching psychology”, “Higher Education in Ukraine and the Bologna Process” to students. The curricula of these courses have been completed by professionally-oriented topics, which are important for the pedagogical competence formation. As a result, future psychologists have made a conclusion that interactive technologies are able to activate interest in new pedagogical knowledge, which form pedagogical competence and success of their own innovative peda- gogical activity helps to uphold innovative approaches. Subsequently, the creation of the above mentioned situations of cooperation in the process of intellectually-linguistic and general interaction and creative collaboration with a teacher helped future psychologists to master the theoretical foundations of their future profession – a teacher of Psychology, able to work in terms of globalization and European integration.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПівденноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectпедагогічна компетентністьuk
dc.subjectпрофесійна підготовка майбутнього психологаuk
dc.subjectінтерактивнi технологiїuk
dc.subjectfuture psychologists’ pedagogical competenceuk
dc.subjectteaching of future psychologistsuk
dc.subjectinteractive technologiesuk
dc.subjectinteractive teaching methodsuk
dc.titleІнтерактивні технології як засіб формування педагогічної компетентності майбутнього психологаuk
dc.title.alternativeInteractive technologies as method of future psychologist’s pedagogical competence formationuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2015

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nahorna.pdf249.94 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.