Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5185
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorГончарова, Наталія Олексіївна-
dc.contributor.authorHoncharova, Natalia-
dc.date.accessioned2019-12-02T14:31:57Z-
dc.date.available2019-12-02T14:31:57Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationГончарова Н. О. Вплив кар’єрних орієнтацій на формування професійної мотивації майбутніх учителів у навчальному процесі / Н. О. Гончарова // Наука і освіта. - №1. - 2015. - С.31-35.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5185-
dc.description.abstractСтаття присвячена вивченню кар’єрних орієнтацій майбутніх учителів у процесі неперервної освіти, що дозволяє визначити шляхи формування професійної мотивації на етапі їх навчання. Аналіз джерел свідчить, що більшість студентів мають невисокий рівень професійної мотивації. Це є прямим наслідком недостатньої сформованості уявлень про зміст своєї майбутньої діяльності, структуру професійних намірів, що може відо-бражатися на успішності та компетентності майбутнього фахівця. Тому саме кар’єрні орієнтації майбутніх учителів під час їх навчання у виші допоможуть сформувати відповідну професійну мотивацію, яка позитивно вплине на їх подальший професійний розвиток. The features of future teachers’ professional formation, which allows them to form professional motives when studying at the university, are described in the paper. Special attention is paid to the motivation of success achievement as an indicator of career orientations. It is career orientations that influence the development of motive of achieving success as a factor of future efficient activity. In the process of studying students will understand the meaning of their profession and their mission in it, comprehend and learn the theory, master the practice and methods of purposeful pro-fessional and personal self-development. Therefore, the success of professional activities influences the career orienta-tion and professional motivation. The carried out theoretical research helped to reveal the following peculiarities of fu-ture teachers’ professional formation: the development of basic principles of career formation at the stage of studying at an educational establishment, diagnostics of systemically important factors, which contribute to the successful career development of a future teacher; purposeful career planning, etc. The atmosphere at the university, oriented at the de-velopment of student’s personal qualities and competences, allows to form the consciousness attitude and behavior in future vocational activity and career goals. Professional motivation can be improved with the help of psychological conditions providing the increasing of the life strategy understanding, the development of value system of future profes-sion, the ability to set professional goals and achieve them. The motive of success achievement is considered as a com-ponent of professional motivation and a factor of career orientations formation. The high level of success achievement motivation is one of the main conditions of the efficient professional activity, which allows to predict the development of students’ career orientations, which are the prerequisite of their successful work. In this regard, the problem of psy-chological conditions and factors, which provide the development of success achievement motivation of future teachers is very important, because this motive provides the success of future specialists’ work.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПівденноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectкар’єрні орієнтаціїuk
dc.subjectпрофесійна мотиваціяuk
dc.subjectнавчальний процесuk
dc.subjectпрофесійна кар’єраuk
dc.subjectпрофесійний розвитокuk
dc.subjectстановлення кар’єри майбутнього учителяuk
dc.subjectкарьераuk
dc.subjectcareer orientationsuk
dc.subjectprofessional motivationuk
dc.subjectlearning processuk
dc.subjectcareer developmentuk
dc.subjectprofessional devel-opmentuk
dc.subjectfuture teachers’ career developmentuk
dc.titleВплив кар’єрних орієнтацій на формування професійної мотивації майбутніх учителів у навчальному процесіuk
dc.title.alternativeInfluence of career orientations on formation of future tefchers`professional motivation in educational processuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2015

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Goncharova.pdf231.61 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.