Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4908
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЛещій, Наталія Петрівна-
dc.contributor.authorLeshchii, Nataliia Petrovna-
dc.date.accessioned2019-11-20T08:57:19Z-
dc.date.available2019-11-20T08:57:19Z-
dc.date.issued2006-
dc.identifier.citationЛещій Н. П. Розвиток статичної та динамічної рівноваги у глухих підлітків / Н. П. Лещій // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2006. – № 3-4. – С. 111-114.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4908-
dc.description.abstractУ статті викладені результати дослідження здатності глухих школярів зберігати рівновагу в статиці і русі. Для корекції їх відставання від чуючих однолітків зроблено навчальний експеримент, проведений за запропонованою автором методикою, який дозволив глухим школярам 12-15 років за результатами розвитку статичної і динамічної рівноваги наблизитися до вікової норми. The article presents some results of investigation on deaf pupils’ capacity to keep balance in statics and dynamics. To correct their falling behind hearing pupils of the same age there was organized an educational experiment held due to the methods suggested by the author. The experiment enabled the deaf pupils aged 12-15 to approach their age norm in development of static and dynamic balance.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПівденноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectглухі підліткиuk
dc.subjectdeaf teenagersuk
dc.subjectрівновагаuk
dc.subjectbalanceuk
dc.subjectдинамічна рівновагаuk
dc.subjectdynamic equilibriumuk
dc.subjectequilibriumuk
dc.subjectстатистична рівновагаuk
dc.subjectstatistical equilibriumuk
dc.titleРозвиток статичної та динамічної рівноваги у глухих підлітківuk
dc.title.alternativeStatic and dynamic balance development in deaf adolescentsuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2006

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
35.pdf181.57 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.