Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4875
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСтепанова, Людмила Василівна-
dc.contributor.authorStepanova, Lyudmila Vasylivna-
dc.date.accessioned2019-11-19T12:54:25Z-
dc.date.available2019-11-19T12:54:25Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationСтепанова Л. В. Педагогічні умови формування художньо-герменевтичної компетентності майбутніх викладачів музики та хореографії / Л. В. Степанова // The scientific heritage (Budapest, Hungary ) = Научное наследие (Будапешт, Венгрия) : наук. журнал. – 2018. – № 24. – P. 36–41.uk
dc.identifier.issn9215 — 0365-
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4875-
dc.description.abstractУ статті розглядаються педагогічні умови формування художньо-герменевтичної компетентності магістрів музичного мистецтва і хореографії. Визначається роль педагогічних умов у навчальному процесі. Обґрунтовується цілеспрямованість обраних умов на осягнення високого рівня результатів навчання, їх відповідність до визначених раніше підходів та науково-методологічних основ формування художньо-герменевтичної компетентності магістрів музичного мистецтва і хореографії. Представлено концептуальні тенденції в сучасній педагогічній науці, в яких обрані умови висвітлено в контексті професійної підготовки майбутніх викладачів у компетентнісний парадигмі освіти. The article deals with the pedagogical conditions for the formation of artistic and hermeneutic competence of musical art and choreography masters. The role of pedagogical conditions in the educational process is determined. The purposefulness of the chosen conditions for the comprehension of the high level of learning outcomes, their conformity to the previously determined approaches and the scientific and methodological foundations for the formation of the artistic and hermeneutic competence of musical art and choreography masters is substantiated. Conceptual tendencies in modern pedagogical science, in which the chosen conditions are highlighted in the context of the training of future teachers in the competent paradigm of education are presented.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherBudapest, Hungaryuk
dc.subjectгерменевтичний підхідuk
dc.subjectхудожньо-герменевтична компетентністьuk
dc.subjectгерменевтичні вмінняuk
dc.subjectпедагогічні умовиuk
dc.subjectмайбутній викладач музики та хореографіїuk
dc.subjecthermeneutic approachuk
dc.subjectartistic-hermeneutic competenceuk
dc.subjecthermeneutic skillsuk
dc.subjectpedagogical conditionsuk
dc.subjectfuture music and choreography teacheruk
dc.titleПедагогічні умови формування художньо-герменевтичної компетентності майбутніх викладачів музики та хореографіїuk
dc.title.alternativePedagogical conditions of formation of the artificial hermenevitic competence of future music and horeography teachersuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Кафедра музичного мистецтва і хореографії

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pedagogical conditions of formation.pdf631.16 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.