Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4470
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorОсадча, Тетяна Всеволодівна-
dc.contributor.authorOsadcha, Tetiana Vsevolodivna-
dc.contributor.authorМураткова, Наталія Юріївна-
dc.contributor.authorMuratkova, Nataliia Yuriivna-
dc.date.accessioned2019-11-04T12:10:27Z-
dc.date.available2019-11-04T12:10:27Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationОсадча Т. В. До питання щодо змісту та структури музично-театральної діяльності майбутнього вчителя музики / Т. В. Осадча, Н. Ю. Мураткова // Педагогічний альманах. – 2016. – Вип. 30. – Херсон : КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», 2016. – С. 164-169.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4470-
dc.description.abstractУ статті розглядається питання підготовки майбутнього вчителя музики до організації музично-театральної діяльності школярів. Висвітлено теоретичний аспект проблеми. Визначено сутність феномена «музично-театральна діяльність». Розкрито компонентну структуру досліджуваного конструкта та її зміст у процесі навчання у вищому навчальному закладі. Відзначено, що музично-театральна діяльність є однією з форм колективної творчої діяльності школярів. Серед основних підходів до організації виховання школярів історично визначеними є індивідуальний та колективний підходи. Формування уміння колективної творчої діяльності набуває функції соціальної адаптації дитини та сприяє процесу духовно-морального розвитку школярів через осягнення ними основ музично-театрального мистецтва. The problem of preparation of the future teacher of music to the organization of musical and theatrical activity is actualized in the article. The authors distinguish among the numerous forms of musical and theatrical activity at school such forms as dramatized lesson, theatrical concerts, calendar holidays, theatrical studio and theater facultative. Children’s musical theater is the most consistent and significant form of work in the educational school process. The most consistent and significant form of work in the educational process at school is a children’s musical theater. Children’s musical theater is an integral part of the general system of esthetic education. Musical theater is a form of the collective pupils’ creative activity. The formation of skills of the collective creative activity acquires the functions of social adaptation of a child. Musical and theatrical activity of pupils is especially important for the educational process in the conditions of comprehensive school. The theoretical aspect of this problem is underlined in the article. The essence of the phenomenon of «musical and theatrical activity» is defined. The component structure of the analyzed notion and its contents in the process of learning in the institute is disclosed. The work of a music teacher on the organization of musical and theatrical activity of students (through their comprehension of the basics of musical and theatrical art) is contributed to the process of spiritual and moral development of young generation.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherКВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти»uk
dc.subjectестетичне вихованняuk
dc.subjectшкільний театрuk
dc.subjectмайбутні вчителі музикиuk
dc.subjectмузично-театральна діяльністьuk
dc.subjectосновні компоненти музично-театральної діяльностіuk
dc.subjectesthetic educationuk
dc.subjectschool theateruk
dc.subjectfuture music teachersuk
dc.subjectmusical and theatrical activityuk
dc.subjectmain components of musical and theatrical activityuk
dc.titleДо питання щодо змісту та структури музично-театральної діяльності майбутнього вчителя музикиuk
dc.title.alternativeInstrumental and performing independence component analysis of future music teachersuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Кафедра вокально-хорової підготовки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Osadcha. Muratkova.pdf641.6 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.