Please use this identifier to cite or link to this item:
dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4468
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Ткаченко, Марина Юріївна | - |
dc.contributor.author | Tkachenko, Maryna Yuriivna | - |
dc.date.accessioned | 2019-11-04T12:08:14Z | - |
dc.date.available | 2019-11-04T12:08:14Z | - |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.identifier.citation | Ткаченко М. Ю. Теоретичні засади формування співацької грамотності майбутніх учителів музичного мистецтва / М. Ю. Ткаченко // Наукові записки Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка : Серія : Педагогічні науки. – 2018. – Вип. 170. – Кропивницький : Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, 2018. – С. 179–184. | uk |
dc.identifier.uri | dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4468 | - |
dc.description.abstract | В статті розглядається проблема формування співацької грамотності майбутнього вчителя музичного мистецтва як однієї з компетенцій в системі професійної компетентності фахівця, обґрунтовано зміст основних понять, простежується схожість і відзнаки понять «компетентність» і «компетенція», визначено сутність поняття «співацька грамотність» як інтегральний показник професійної компетентності. The article deals with the problem of the formation of the singing literacy of the future teacher of musical art as one of the competencies in the system of professional competence of a specialist. Professional competence, which is formed in the process of training, is an indicator of the quality of university training, readiness of a specialist to perform professional activities in accordance with certain requirements, provides a high level of self-realization in the profession. On the basis of the analysis of the scientific literature, the essence of the interrelated concepts «expertise», «competence», «professional competence», «literacy», «musical literacy», «functional literacy», «singing literacy» is defined. | uk |
dc.language.iso | other | uk |
dc.publisher | Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка | uk |
dc.subject | компетентність | uk |
dc.subject | компетенція | uk |
dc.subject | професійна компетентність | uk |
dc.subject | грамотність | uk |
dc.subject | музична грамотність | uk |
dc.subject | функціональна грамотність | uk |
dc.subject | співацька грамотність | uk |
dc.subject | expertise | uk |
dc.subject | competence | uk |
dc.subject | professional competence | uk |
dc.subject | literacy | uk |
dc.subject | musical notation | uk |
dc.subject | functional literacy | uk |
dc.subject | singing literacy | uk |
dc.title | Теоретичні засади формування співацької грамотності майбутніх учителів музичного мистецтва | uk |
dc.title.alternative | Theoretical foundations of singing literacy formation of future teachers of musical art | uk |
dc.type | Article | uk |
Appears in Collections: | Кафедра диригентсько – хорової підготовки |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Tkachenko.pdf | 732.34 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.