Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/4429
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКовиліна, Вероніка Геннадіївна-
dc.contributor.authorКовылина, Вероника Геннадиевна-
dc.contributor.authorKovylina, Veronika Gennadievna-
dc.date.accessioned2019-10-30T10:26:39Z-
dc.date.available2019-10-30T10:26:39Z-
dc.date.issued2005-
dc.identifier.citationКовиліна В. Г. Коррекционная направленность занятий по физическому воспитанию в дошкольном учреждении для детей с нарушением зрения / В. Г. Ковиліна // Наука і освітa: наук.-практ. журнал. – 2005. – № 1-2. – С. 119-121.uk
dc.identifier.urihttp://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/4429-
dc.description.abstractУ статті розкрито корекційна спрямованість занять з фізичного виховання в дошкільному закладі, що припускає створення умов для виправлення чи послаблення недоліків психофізичного розвитку дітей, стимулювання компенсаторних процесів розвитку дітей засобами фізичної культури, охорону зору і формування позитивних рухових якостей. The article emphasizes the necessity of corrective direction of physical training classes in pre -school institutions, which implies offering all facilities for correction and lessening of children’s psychophysical defects, stimulating compensatory processes of children’s development by means of physical training, care about eyesight and forming positive movement qualities.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПівденноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectфизическое воспитаниеuk
dc.subjectкоррекционная педагогикаuk
dc.subjectдети с нарушением зренияuk
dc.subjectдошкольникиuk
dc.subjectдефектологияuk
dc.subjectспециальная педагогикаuk
dc.titleКоррекционная направленность занятий по физическому воспитанию в дошкольном учреждении для детей с нарушением зренияuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2005

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
38.pdf287.04 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.