Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4399
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorРеброва, Олена Євгенівна-
dc.contributor.authorRebrova, Olena Yevgenivna-
dc.date.accessioned2019-10-28T12:26:02Z-
dc.date.available2019-10-28T12:26:02Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationРеброва О. Є. Крос-навчальна інтеграція когнітивних процесів у виконавському досвіді майбутніх учителів хореографічних та музичних дисциплін / О. Є. Реброва // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14 : Теорія і методика мистецької освіти : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 22 (27), ч. 1. – С. 12-19.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4399-
dc.description.abstractУ статті порушено питання методичного вирішення проблеми формування цілісного системного, інтегрованого мислення майбутніх учителів хореографічних та музичних дисциплін. Цей фактор представлений як основний в порушенні існуючого предметоцентризму. Класифіковано індивідуальні стилі мислення, котрі виявляються через виконавський досвід студентів, у переліку визначено найбільш бажаний інтегрований стиль. Конкретизовано поняття крос-навчальної інтеграції когнітивних процесів; представлено атрибути та методи, що можуть бути спільними для викладання дисциплін різного напряму фахової підготовки студентів. The article raises the problem of methodical solution to the problem of developing a single system, integrated thinking of future music and choreography disciplines teachers. This factor is presented as a key one in breaking the existing focusing on the subject. Methodical support of this process is considered to be cross-learning integration of cognitive processes. Cross-learning art integration is a technological tool allowing to use the knowledge and experience gained in one discipline for greater efficiency when mastering others. The attributes of cross-learning integration of cognitive sphere is art and thinking processes – operating image representations, analytical operations, comparison, metaphorization and so on. Individual styles of thinking revealed through the students’ performance experience have been classified: synthetic style, idealistic pragmatic, analytical, realistic style of thinking. A synthetic style of thinking is a kind of integrated style. Methodical support was represented by pedagogical condition: strategy and orientation on convergence of various kinds of learning activity, which was used specifically for the development of artistic and integrative thinking processes. Usage of common methods for disciplines of different training aspects in the performance process proved to be effective, namely: activization of visual perception, combination of verbal and nonverbal means, interdisciplinary relationships, cognitive and analytical method.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherНПУ імені М. П. Драгомановаuk
dc.subjectкрос-культурна компетентністьuk
dc.subjectкрос-навчальна інтеграціяuk
dc.subjectкогнітивні процесиuk
dc.subjectіндивідуальні стилі мисленняuk
dc.subjectвиконавський досвідuk
dc.subjectмайбутні учителі хореографічних та музичних дисциплінuk
dc.subjectcross-cultural competencyuk
dc.subjectcross-learning integrationuk
dc.subjectcognitive processesuk
dc.subjectindividual styles of thinkinguk
dc.subjectfuture music and choreography disciplines teachersuk
dc.titleКрос-навчальна інтеграція когнітивних процесів у виконавському досвіді майбутніх учителів хореографічних та музичних дисциплінuk
dc.title.alternativeCross-Curricular Integration of Cognitive Processes in the Performing Experience of Future Teachers of Choreography and Musicuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Кафедра музичного мистецтва і хореографії

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Rebrova, O..pdf321.85 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.