Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4360
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorОсадча, Тетяна Всеволодівна-
dc.contributor.authorOsadcha, Tetiana Vsevolodivna-
dc.date.accessioned2019-10-23T08:16:16Z-
dc.date.available2019-10-23T08:16:16Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationОсадча Т. В. Вокальна культура майбутнього вчителя музики: теоретичний аспект / Т. В. Осадча // Наукові записки Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка : Серія : Педагогічні науки. – 2018. – Вип. 170. – Кропивницький : Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, 2018. – С. 102–106.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4360-
dc.description.abstractФормування вокальної культури, як важливого компонента професійної підготовки студентів у вищих навчальних закладах музично-педагогічного спрямування, отримало широке висвітлення у науково-методичній літературі. У багатьох дослідженнях термін «вокальна культура» є вживаним, натомість автори не розкривають семантику означеного поняття в усій його повноті, а обмежуються лише застосуванням цього терміну у вузько конкретизованому формулюванні. Стаття присвячена проблемі визначення поняття вокальна культура майбутніх учителів музики та її структурних компонентів у системі вищої школи. Вокальна культура майбутніх учителів музики має специфічні особливості, що проявляються в єдності педагогічної та виконавської компетенцій. The realities of the present testify that it is music classes in a secondary school that enable students not only to engage in treasures of the world musical culture, but also to show themselves in the field of musical creativity. The greatest opportunities in solving is singing such an important task. Therefore, the effectiveness of the educational process depends on the level of vocal culture of future music teachers as an important component in the system of their vocational education. The urgency and insufficient level of development of the theoretical aspect of this problem determined the choice of the topic of the article. The significance of the vocal culture of future music teachers is due to significant changes in the educational paradigm, which consist in the confirmation of the personal need for their professional growth, in a new vision of the tasks that are assigned to the teacher of the new Ukrainian school. The professional competence of the modern music teacher is focused on his ability to pedagogical creativity, including vocal and performing activities. Vocal culture is an important component of vocational training of students in higher educational institutions of the music and pedagogical direction. The term «vocal culture» (in many studies) is applicable, but the authors do not disclose the semantics of this concept in its entirety, but are limited to the use of this term in a narrowly specified formulation. The vocal culture of future music teachers has specific features that are manifested in the unity of pedagogical and performing competencies.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherЦентральноукраїнський державний педагогічного університету імені Володимира Винниченкаuk
dc.subjectпрофесійно-педагогічна культураuk
dc.subjectхудожня культураuk
dc.subjectмузична культураuk
dc.subjectвокальна культураuk
dc.subjectструктурні компоненти вокальної культуриuk
dc.subjectprofessional-pedagogical cultureuk
dc.subjectartistic cultureuk
dc.subjectmusical cultureuk
dc.subjectvocal cultureuk
dc.subjectcomponents of vocal cultureuk
dc.titleВокальна культура майбутнього вчителя музики: теоретичний аспектuk
dc.title.alternativeVocal culture of the future music teacher: theoretical aspectuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Кафедра диригентсько – хорової підготовки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Osadcha T.V..pdf740.47 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.