Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4349
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorОрос, Іван Васильович-
dc.contributor.authorOros, Ivan Vasyliovych-
dc.date.accessioned2019-10-22T09:00:04Z-
dc.date.available2019-10-22T09:00:04Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationOros I. V. Printed Graphics in the Educational Process of Training the Artist Pedagogue / I. V. Oros // Intellectual Archive. – 2019. - Vol. 8. - P. 169 – 176.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4349-
dc.description.abstractIn the article the discipline "Printed Graphics" is considered and its creative possibilities and its role in educational process of training of future artists-teachers are revealed. It is noted that one of the priority tasks defined by the National Doctrine of Pedagogical Education Development in Ukraine is the creation of preconditions for the education of a teacher - a person capable of creative thinking, to take non-standard creative decisions on their own, to flexibly respond to changes in conditions of restructuring the aesthetic sphere of society. It turns out that modern practice demonstrates the lack of a comprehensive study of printed graphics as a specific discipline in the system of artistic education in the process of forming an artist-teacher. The stated purpose of the study is the need to disclose the creative possibilities of print graphics and its role in the educational process and to identify the territorial and methodological principles of training the artist - the teacher through means of printed graphics. У статті розглянуто дисципліну «Друкована графіка» та розкрито її творчі можливості та її роль у навчально-виховному процесі підготовки майбутніх художників-викладачів. Зазначається, що одним із пріоритетних завдань, визначених Національною доктриною розвитку педагогічної освіти в Україні, є створення передумов для освіти вчителя - людини, здатної до творчого мислення, самостійно приймати нестандартні творчі рішення, гнучко реагувати на зміни в умовах перебудови естетичної сфери суспільства. Виявляється, сучасна практика демонструє відсутність всебічного вивчення друкованої графіки як специфічної дисципліни в системі художньої освіти в процесі формування художника-педагога. Заявлена ​​мета дослідження полягає у необхідності розкриття творчих можливостей друкованої графіки та її ролі у навчально-виховному процесі та визначення територіальних та методичних засад навчання художника - викладача засобами друкованої графіки.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherCanada, Ontariouk
dc.subjectprinted graphicsuk
dc.subjecttypes of printed graphicsuk
dc.subjectteaching methods of printed graphicsuk
dc.subjectpedagogical approachuk
dc.subjectдрукована графікаuk
dc.subjectвиди друкованої графікиuk
dc.subjectметоди навчання друкованої графікиuk
dc.subjectпедагогічний підхідuk
dc.titlePrinted Graphics in the Educational Process of Training the Artist Pedagogueuk
dc.title.alternativeДрукована графіка в навчально-виховному процесі підготовки художника-педагогаuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Кафедра теорії і методики декоративно-прикладного мистецтва та графіки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Oros Ivan Vasilyevich.pdf107.25 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.