Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4339
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorАшихміна, Наталія Віталіївна-
dc.contributor.authorAshykhmina, Nataliia Vitaliivna-
dc.date.accessioned2019-10-21T09:30:09Z-
dc.date.available2019-10-21T09:30:09Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationАшихміна Н. В. Методика формування фахової компетентності майбутніх учителів музичного мистецтва / Н. В. Ашихміна // Наукові записки : І мистецько-педагогічні читання пам’яті професора О. Я. Ростовського «Мистецька освіта України: проблеми теорії і практики». – 2019. – № 1. – Ніжин : Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя, 2019. – С. 96-102.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4339-
dc.description.abstractУ статті розглянута проблема формування фахової компетентності студентів мистецько-педагогічних вишів. Уточнено ключові компетенції майбутніх учителів музичного мистецтва. Під фаховою компетентністю майбутнього вчителя музичного мистецтва розуміється освоєна студентом система фахових знань, умінь, здібностей, цінностей та особистісних якостей, яка відповідає вимогам фахової підготовки в межах мистецько-педагогічного вишу і забезпечує компетентне виконання фахової діяльності. Структурними компонентами досліджуваного феномена є: мотиваційно-ціннісний, фахово-когнітивний, фахово-діяльнісний і рефлексивно-творчий. На думку автора, формування досліджуваного феномена – це цілеспрямований поетапний безперервний процес прогресивного особистісного удосконалення й перетворення студентів, що відповідає вимогам музично-педагогічної фахової діяльності. Основою методики є такі педагогічні принципи, як-от: систематичності і послідовності, доступності, фахової доцільності, мотивації, міжособистісної взаємодії та діалогового спілкування суб’єктів художньо-освітнього процесу. Реалізація мети методики забезпечується певними педагогічними умовами: створення фахово-зорієнтованого середовища; актуалізація цінності фахового розвитку; залучення майбутніх учителів музичного мистецтва до самоорганізації фахового навчання, самоосвіти і самовдосконалення; організація зовнішніх викладацьких впливів, які активізують особистісні фахово-прогресивні зміни студентів. У процесі формування фахової компетентності майбутніх учителів музичного мистецтва виокремлено етапи, зокрема такі, як-от: теоретико-адаптаційний, фахово-діяльнісний, фахово-творчий і фахово-дослідний. На кожному етапі запропоновано використовувати певні форми і методи з метою формування досліджуваного феномена. The article studies an issue of developing professional competence in students of artistic and pedagogical universities. The author has listed the key competencies necessary for future music teachers. The article clarifies, that professional competence of a future music teacher is the system of special knowledge, skills, abilities, values and personal qualities mastered by students that meet the requirements of professional training within the framework of artistic and pedagogical higher education and provides competent performance of special activity. The studied phenomenon consists of motivational and value, professional and cognitive, professional and activity, reflexive and creative components. According to the author, the formation of the studied phenomenon is a purposeful continuous step-by-step process of personal progressive transformation and improvement, which complies with the requirements of professional music and pedagogical activity These methods are based on certain pedagogical principles, including regularity and consistency, accessibility, special expediency, motivation, interpersonal interaction and dialogue communication of subjects of the artistic and educational process. Realization of the purpose of the methods is ensured by certain pedagogical conditions. The first condition involves the development of means for creation of the professionally oriented environment in the artistic and educational process; the second pedagogical condition should be aimed at increasing the positive professional motivation of students; the third condition is the inclusion of students in self-organization of special education, selfeducation and self-improvement; organized external teaching influences, which activate the personal professional and progressive changes of students, is the fourth educational condition. The author defines the methods at each stage of formation of professional competence of future music teachers (theoretic and adaptation stage, professional and activity stage, professional and creative stage, professional and research stage). The study suggests using some forms and methods at each stage of forming professional competence.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherНіжинський державний університет імені Миколи Гоголяuk
dc.subjectмайбутні вчителі музичного мистецтваuk
dc.subjectкомпетентнісний підхідuk
dc.subjectключові компетенціїuk
dc.subjectфахова компетентністьuk
dc.subjectструктура фахової компетентностіuk
dc.subjectпоетапна методика формування фахової компетентностіuk
dc.subjectfuture music teachersuk
dc.subjectcompetency approachuk
dc.subjectkey competencesuk
dc.subjectspecial competenceuk
dc.subjectstructure of special competenceuk
dc.subjectstaged methods of forming professional competenceuk
dc.titleМетодика формування фахової компетентності майбутніх учителів музичного мистецтваuk
dc.title.alternativeMethods of developing professional competence of future music teachersuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Кафедра диригентсько – хорової підготовки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ashykhmina N.V..pdf377.76 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.