Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4030
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorНачинова, Олена Василівна-
dc.contributor.authorНачинова, Елена Васильевна-
dc.contributor.authorNachynova, Olena Vasylivna-
dc.contributor.authorТраченко, Оксана Олегівна-
dc.contributor.authorТраченко, Оксана Олеговна-
dc.contributor.authorTrachenkо, Oksana-
dc.date.accessioned2019-09-25T11:57:20Z-
dc.date.available2019-09-25T11:57:20Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationНачинова О. В. Діагностика дислексії у дітей молодшого шкільного віку / О. В. Начинова, О. О. Траченко // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського : зб. наук. праць. – Одеса : ПНПУ імені К. Д, Ушинського, 2019. – С. 58-63.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4030-
dc.description.abstractУ статті розглянуто проблему порушень читання в молодших школярів, представлено характеристику поняття «дислексія», причини цього порушення, його ознаки та класифікацію. Розкрито спільні та відмінні риси сучасних методик діагностики дислексії у молодших школярів. Розроблено та представлено методику діагностики дислексії, яка використовувалась в експериментальному дослідженні з виявлення дислексії в учнів молодшого шкільного віку. Проаналізовано одержані результати та систематизовано, що дає можливість оцінити ефективність запропонованої методики діагностики. В статье рассматривается проблема нарушения чтения у детей, представлена характеристика понятия «дислексия», причины данного нарушения, его признаки и классификация. Раскрыты общие и отличительные черты современных методик диагностики дислексии у учащихся младшего школьного возраста. На основе анализа существующих диагностических методик, с учетом особенностей украинского языка разработана и представлена методика диагностики дислексии, состоящая из пяти блоков. The importance of reading in primary school and the basic competencies of this process are described in the article. According to the scientific works of M. N. Rusetsky, the proficiency level of the competence under study testifies to the presence or absence of violations in the process of reading. The description of the concept “dyslexia”, the causes of this violation, its characteristics and classification are presented in the article. Some examples of classifications types of causes and violation forms are given. The common and distinctive features of modern methods aimed at diagnosing dyslexia among younger pupils are revealed. The diagnosis method of dyslexia developed and presented in the work was formed on the basis of the existing method of reading and writing while examining junior schoolchildren (the authors Ball N. N. and Zakharchenya I. A.).uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectчитанняuk
dc.subjectдислексіяuk
dc.subjectкомплексний підхідuk
dc.subjectметодика діагностуванняuk
dc.subjectчтениеuk
dc.subjectдислексияuk
dc.subjectкомплексный подходuk
dc.subjectметодика диагностированияuk
dc.subjectreadinguk
dc.subjectdyslexiauk
dc.subjectcomplex approachuk
dc.subjectdiagnostic techniqueuk
dc.titleДіагностика дислексії у дітей молодшого шкільного вікуuk
dc.title.alternativeДиагностика дислексии у детей младшего школьного возрастаuk
dc.title.alternativeDiagnostics of dyslexia among primary school childrenuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2018

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Elena Nachinovа.pdf172.26 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.