Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3818
Title: Феномен музыкального пространства и времени в контексте задач фортепианной подготовки будущих учителей музыки Украины и Китая
Other Titles: Феномен музичного простору і часу в контексті завдань фортепіанної підготовки майбутніх учителів музики України і Китаю
Phenomenon of music space and time in context of future Ukrainian and Chinese music teachers’ tasks of piano training
Authors: Вей, Симин
Вей, Сімін
Wei, Siming
Keywords: фортепианная подготовка учителя музыки
музыкальное время
музыкальное пространство
интерпретация
музыкальный текст
фортепіанна підготовка учителя музики
музичний час
музичний простір
інтерпретація
музичний текст
Music teachers piano training
music time
music space
interpretation
music text
Issue Date: 2015
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Вей Симин. Феномен музыкального пространства и времени в контексте задач фортепианной подготовки будущих учителей музыки Украины и Китая / Симин Вей // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського. – 2015. – №2. – С. 91-97.
Abstract: Статья посвящена проблеме музыкального времени и пространства в исполнительской подготовке будущих учителей музыки Украины и Китая. Музыкальное время и пространство представлены как сегменты музыкальной ткани и являются основой для развития чувства метроритма, темпоритма, агогики. Актуализирован вопрос развития чувства метроритма и темпа в единстве с формированием метро-ритмической и темповой грамотности. Такая грамотность является первой ступенью формирования исполнительской компетенции в использовании метро-ритма и способствует развитию чувств и ощущений временной и пространственной организации музыки. Стаття акцентовує увагу на чинниках якості художньої інтерпретації фортепіанних творів, серед яких визначено особливу роль музичному часу та простору. Представлено музикознавчий та музично-педагогічний аспекти сутності та практичного застосування зазначених феноменів. Обгрунтовуються ідеї просторово-часової належності музики. Музичний час і музичний простір є такими взаємопов’язаними феноменами художнього втілення ідеї, образу, які несуть у собі об’єднуючу функцію щодо всіх інших елементів музичної мови. Відчуття музичного простору / часу для виконавця стає основою драматургічної цілісності музичної інтерпретації. В цьому аспекті показано, як саме впливає музичний час та простір на організацію музичної тканини, а також як відчуття музичного часу та простору, закладають основу художньої інтерпретації творів. Показано ментальний та психоемоційний аспект музичного часу та простору, що відбивається на музичному ритмі, метрі, розвитку тембральних уявлень та відчуття форми та цілісності драматургії. Практична реалізація музичного часу та простору виявляється через розвиток відповідних почуттів у музиканта-виконавця, а також через формування відповідних компетенцій, які ґрунтуються на музично-текстологічній грамотності. Така грамотністьзабезпечує базу для розвитку метро-ритмічного почуття і виконавської інтерпретації музичного твору на основі синтезу знань у галузі засобів музичної виразності і відчуттів закономірностей музичного простору і часу в інтерпретації тексту. The article of deals with quality factors of artistic interpretation of piano works, among which music time and space are of a special importance. The author presents musicological, music and pedagogical aspects of the essence and practical usage of the above mentioned phenomena. The ideas of space and time belonging of music are also substantiated in the article. Music time and space are interconnected phenomena of artistic implementation of an idea, image, which have a unifying function concerning all other elements of music language. The sense of music space/time is the basis of dramatic integrity of music interpretation for a performer. In this aspect it is shown the way the music time and space influence the organization of music stuff as well as the sense of music time and space forms the basis of the artistic interpretation of works. The author also shows mental and psychoemotional aspects of music time and space, which are reflected in the music rhythm, beat, development of the timbre visions as well as the sense of the form and integrity of the dramatic art. The practical realization of music time and space is implemented through the development of musician-performer’s certain feelings as well as through the formation of competences, which are based on the music and textological literacy. Such competences form the basis for the development of beat and rhythm sense and interpretation of music works in terms of knowledge synthesis in the area of music expression and senses of music time and space laws in text interpretation.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3818
Appears in Collections:2015

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Wei Siming.pdf131.16 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.