Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3795
Title: Принцип спецификации в двигательной реабилитации детей раннего возраста со спастическими формами двигательных нарушений
Other Titles: Принцип специфікації в рухової реабілітації дітей раннього віку зі спастичними формами рухових порушень
The specification principle in motor rehabilitation of young children with spastic forms of motor impairments
Authors: Мога, Николай Данилович
Мога, Микола Данилович
Moga, Mykola Danylovych
Keywords: спецификация
дифференциация
индивидуализация
спастические двигательные нарушения
дети раннего возраста
адаптивное физическое воспитание
специфікація
диференціація
індивідуалізація
спастичний рухові порушення
діти раннього віку
адаптивне фізичне виховання
specification
differentiation
individualization
spastic motor disorders
young children
adaptive physical education
Issue Date: 2018
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Мога Н. Д. Принцип спецификации в двигательной реабилитации детей раннего возраста со спастическими формами двигательных нарушений / Н. Д. Мога // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського. – 2018. – № 1. – С. 107-112.
Abstract: В статье рассмотрен принцип спецификации для системы реабилитации детей со спастическими двигательными нарушениями. Определена методология построения адаптивного физического воспитания детей раннего и дошкольного возраста со спастическими двигательными нарушениями которая выражается следующей формулой: дифференциация – спецификация – индивидуализация. Охарактеризованы формы специфичности спастических проявлений в мышцах. Сформулированы основы методического обеспечения данного принципа в практической реабилитации детей данной категории средствами адаптивного физического воспитания. У статті досліджується методологічний аспект специфікації в руховій реабілітації дітей раннього віку із спастичними формами рухових порушень. Відзначається, що побудова ефективної системи адаптивного фізичного виховання дітей зі спастичними руховими порушеннями має пройти такі послідовні трансформації: диференціацію - специфікацію - індивідуалізацію. Показано також, як в залежності від диференціювання особливостей спастичних проявів в м'язах і виникаючих рухових порушень виникає методична специфіка їх корекції по просторовому, тимчасовому і енергетичному параметрам. Описуються основи варіативних підходів в корекційному процесі в залежності від спрямованості спастичних проявів в м'язах (згинаюча або розгинаюча), ступеня їх висловлювання (легка, середня, виражена), виду тонічного порушення в м'язах (спастичний або пластичний), рівня локалізації вогнища ураження (кортексному, стовбуровоному, спинальному), хронологічної фази захворювання і особливостей позно-тонічних рефлексів. Окремо було розглянуто тонічні рефлекси стовбура мозку бульварного і особливо мезенцефальний його відділів, які відповідає за перерозподіл м'язового тонусу в залежності від положення тіла в просторі. The methodological aspect of the specification in the motor rehabilitation of young children with spastic forms of motor dysfunctions is considered in the article. It is noted that the creation of an effective system of adaptive physical education targeted to the children with spastic motor disorders must undergo these consistent transformations: differentiation - specification - individualization. It is also shown how, depending on the differentiation of the characteristics of spastic manifestations in muscles and on motor disorders which arise in this regard, there appears a methodical specificity of their correction according to the spatial, temporal and energy parameters.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3795
Appears in Collections:2018

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Moga.pdf279.05 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.