Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3358
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorДичинко, М. П.-
dc.contributor.authorDichinko, M. P.-
dc.date.accessioned2019-08-21T10:34:45Z-
dc.date.available2019-08-21T10:34:45Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationДичинко М. П. Особливості мовленнєвого розвитку дітей шести років / М. П. Дичинко // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського. – 2013. – №7-8. – С. 103-109.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3358-
dc.description.abstractУ статті автор аналізує мовленнєвий розвиток дітей шести років. Відмічене активне спілкування шестирічної дитини з однолітками і її здатність бути цікавим співрозмовником. Визначені причини численних запитань, які притаманні дитині цього віку. Звертається увага на граматичні помилки в мовленні старшого дошкільника під час побудови повних відповідей на запитання. In the article the speech development of the six year old children is analyzed; the active communication of the six year old children with the children of the same age and his/her ability to be an interesting conversational partner is studied. The causes of the problems which are peculiar to a child of this age is determined. The main focus is on the grammatical errors in the speech during the formation of complete answers to the questions is given. Six year old child’s speech becomes more complicated in its structure (more detailed, logical and consistent). He/she learns dialogical and monological forms of speech. One of the main types of communication is the communication with the children of the same age. The process of communication in the dialogic forms is mostly replaced by monologues. Six year old children differ in extraordinary speech activity and curiosity, they are talkative and curious. That’s why they are called «whyers». 6 year old children are the most inquisitive creatures on the earth, and their endless questions, with which they appeal to adults, are required by their hard brain’s work. We should admit that preschool children do not learn the rules, they learn the grammatical structure of the language by intuition, practically way while interacting with adults. Any deviations from grammatical norms are considered as errors. The second reason of children’s speech errors is copying of adults’ irregular speech. The various aspects of the child’s speech are improving during the training on the seventh year of life. The achieved results of a preschool year child’s speech development help him/her to adapt to the school circle.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПівденноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectмовленняuk
dc.subjectзв’язне мовленняuk
dc.subjectмовленнєвий розвитокuk
dc.subjectграматичні помилкиuk
dc.subjectgrammar errorsuk
dc.subjectspeechuk
dc.subjectlanguage developmentuk
dc.subjectconnected speechuk
dc.titleОсобливості мовленнєвого розвитку дітей шести роківuk
dc.title.alternativeThe peculiarities of speech development of the sixth year old childrenuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2013

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dichinko.pdf133.86 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.