Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3102
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМихайлова, О. Л.-
dc.date.accessioned2019-08-14T08:21:15Z-
dc.date.available2019-08-14T08:21:15Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationМихайлова О. Л. Емпатія вчителя та її вплив на розвиток інтелектуально-креативних здібностей учнів / О. Л. Михайлова //Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського : зб. наук. пр. — 2014. — № 1-2. — С. 45-49.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3102-
dc.description.abstractУ статті розглядається поняття емпатії вчителя та проблема її впливу на розвиток інтелектуально–креативних здібностей учнів. Оговорюються питання керування учнівським колективом в умовах нестабільного емоційного стану сучасності, а також визначається позитивні та негативні особливості емпатії вчителя. This article provides on using an empathy abilities in the teachers’ work for high–qualitative development of intellectually–creative abilities of pupils. The article discusses visions of today emotion instability in the society, including the relevant problem of the quality general education of the modern person. The author finds it necessary to use empathy abilities of teachers for excellent work of the school collective and activation the intellectually–creative potential of pupils.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectемпатіяuk
dc.subjectвчительuk
dc.subjectінтелектuk
dc.subjectкреативністьuk
dc.subjectempathyuk
dc.subjectteacheruk
dc.subjectintelligenceuk
dc.subjectcreativityuk
dc.titleЕмпатія вчителя та її вплив на розвиток інтелектуально-креативних здібностей учнівuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
8.pdf121.37 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.