Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2431
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЛистопад, Олексій Анатолійович-
dc.contributor.authorЛистопад, Алексей Анатольевич-
dc.contributor.authorLystopad, Oleksiy Anatoliyovych-
dc.date.accessioned2019-07-16T08:56:06Z-
dc.date.available2019-07-16T08:56:06Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationЛистопад О. А. Експериментальне дослідження формування професійно-творчого потенціалу майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів / О. А. Листопад // Наука і освіта. - 2015. - № 9. - С. 125-131.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2431-
dc.description.abstractУ статті здійснено аналіз особливостей формування професійно-творчого потенціалу майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів. Визначено критерії та показники сформованості професійно-творчого потенціалу майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів. Представлено результати експериментального досліджен-ня формування професійно-творчого потенціалу майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів. В статье осуществлен анализ особенностей формирования профессионально-творческого потенциала будущих воспитателей дошкольных образовательных учреждений. Творчество понимается как умственная и практическая деятельность, результатом которой является создание оригинальных личностных и социально значимых ценностей, установление новых фактов, свойств, закономерностей, а также методов, которые раньше для определенного конкретного субъекта были неизвестны, и преобразование на этой основе в прогрессивном плане материального мира или духовной культуры. The research aimed at revealing peculiarities of forming future preschool teachers’ professional and creative poten-tial is carried out. Creativity is considered as cognitive and practical activity, which results in creating unique personal and socially important values, learning new facts, properties and regularities, as well as methods, which earlier were unknown to a subject of this activity. The theoretical review has allowed to determine that creative activity is consi- dered in five directions: as a result of training (development of a creative personality, creativity maturity, maturity of creative abilities), a level of preparedness, a condition of efficient professional training, and a stage of training.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПівденноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectтворчістьuk
dc.subjectпрофесійно-творчий потенціалuk
dc.subjectформування потенціалуuk
dc.subjectдошкільні навчальні закладиuk
dc.subjectвихователіuk
dc.subjectтворчествоuk
dc.subjectпрофессионально-творческий потенциалuk
dc.subjectформирование потенциалаuk
dc.subjectдошкольные учебные заведенияuk
dc.subjectвоспитателиuk
dc.subjectcreativityuk
dc.subjectprofessional and creative potentialuk
dc.subjectformation of the potentialuk
dc.subjectpreschool educational institutionsuk
dc.subjectpreschool teachersuk
dc.titleЕкспериментальне дослідження формування професійно-творчого потенціалу майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладівuk
dc.title.alternativeЭкспериментальное исследование формирования профессионально-творческого потенциала будущих воспитателей дошкольных образовательных учрежденийuk
dc.title.alternativeExperimental research of forming future preschool teachers’ professionalism and creativityuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Кафедра дошкільної педагогіки



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.