Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23559Full metadata record
| DC Field | Value | Language |
|---|---|---|
| dc.contributor.author | Тубичко, Юлія Олександрівна | - |
| dc.contributor.author | Tubychko, Yuliia Oleksandrivna | - |
| dc.date.accessioned | 2025-11-07T12:59:19Z | - |
| dc.date.available | 2025-11-07T12:59:19Z | - |
| dc.date.issued | 2025 | - |
| dc.identifier.citation | Tubychko Y. О. Peculiarities of communicative speech development of elder preschool children with moderate mental delay / Y. О. Tubychko // Педагогічний альманах «Актуальні проблеми дошкільної освіти: теорія та практика»: збірник матеріалів V Всеукраїнської конференції здобувачів вищої освіти і молодих учених (6 листопада 2025 року). Одеса: Видавництво ТОВ «Лерадрук», 2025. Вип. V. С. 189-196. | uk |
| dc.identifier.uri | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23559 | - |
| dc.description.abstract | Language and speech play a key role in the mental de-velopment of a child. The involvement of a child in the world of language provides him with the opportunity to actively en-gage in cognitive activity and communication, which ultimate-ly affects the formation of the child's basic mental processes. Therefore, violations of language perception and its production (speech) negatively affect the development of cognitive activi-ty, communication and social adaptation of the child. | uk |
| dc.language.iso | en | uk |
| dc.publisher | ТОВ «Лерадрук» | uk |
| dc.subject | communicative speech | uk |
| dc.subject | elder preschool children | uk |
| dc.subject | moderate mental delay | uk |
| dc.title | Peculiarities of communicative speech development of elder preschool children with moderate mental delay | uk |
| dc.type | Article | uk |
| Appears in Collections: | Актуальні проблеми дошкільної освіти: теорія та практика (2025) | |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.