Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23385
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Штайнер, Тетяна Віталіївна | - |
dc.contributor.author | Shtainer, Tetyana Vitaliivna | - |
dc.date.accessioned | 2025-10-09T10:16:42Z | - |
dc.date.available | 2025-10-09T10:16:42Z | - |
dc.date.issued | 2025 | - |
dc.identifier.citation | Штайнер Т. В. Формування професійно-проєктної культури майбутнього педагога у сфері дизайну: інтеграція маркетингу та мистецьких практик / Т. В. Штайнер // Педагогічна Академія: наукові записки. - 2025. - Вип. 22. - С. 1-16. | uk |
dc.identifier.uri | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23385 | - |
dc.description.abstract | У статті розглянуто особливості формування професійно-проєктної культури майбутнього педагога у сфері дизайну в умовах інтеграції мистецької, дизайнерської та педагогічної підготовки. Метою дослідження є визначення структурних компонентів і функціональних зв’язків професійно-проєктної культури, обґрунтування методичних засад її розвитку та аналіз ролі інтеграції маркетингових стратегій у професійну підготовку, а також виявлення практичних ефектів впровадження таких підходів в освітній процес. Методи дослідження охоплюють аналіз наукових джерел із проблематики професійної освіти й дизайну, узагальнення сучасних підходів до формування компетентностей, системно-структурний аналіз взаємозв’язків між когнітивним, діяльнісним, ціннісним та особистісним компонентами культури, а також порівняльний аналіз результатів студентських проєктів різних типів. У процесі дослідження встановлено, що проєктно-виробнича, соціокультурна та навчально-освітня сфери є ключовими у становленні професійно-проєктної культури, забезпечуючи цілісне поєднання знань, практичних умінь, етичних орієнтирів та особистісних якостей, що є необхідними для ефективної діяльності в сфері дизайну та освіти. Результати свідчать, що інтеграція мистецьких і дизайнерських компетентностей із педагогічними та маркетинговими підходами сприяє формуванню інноваційного мислення, креативності, підприємницької культури, саморефлексії та здатності ефективно реалізовувати педагогічні, освітні та творчі проєкти. Висновки підкреслюють значущість професійно-проєктної культури як чинника підготовки конкурентоспроможного фахівця нового покоління, здатного до самореалізації, критичного мислення та продуктивної взаємодії в освітньо-культурному середовищі, а також її важливість для формування інтегрованого, кросдисциплінарного підходу у дизайні та педагогіці. The article examines the features of the formation of a professional and design culture of a future pedagogue in the field of design in the context of the integration of artistic, design and pedagogical training. The purpose of the study is to determine the structural components and functional relationships of professionalproject culture, substantiate the methodological principles of its development and analyze the role of integrating marketing strategies into professional training, as well as identify the practical effects of implementing such approaches in the educational process. The research methods include an analysis of scientific sources on the issues of professional education and design, a generalization of modern approaches to the formation of competencies, a system-structural analysis of the relationships between the cognitive, activity, value and personal components of culture, as well as a comparative analysis of the results of student projects of various types. In the process of the research, it was established that the design-production, socio-cultural and educational spheres are key in the formation of a professional design culture, ensuring a holistic combination of knowledge, practical skills, ethical guidelines and personal qualities that are necessary for effective activity in the field of design and education. The results show that the integration of artistic and design competencies with pedagogical and marketing approaches contributes to the formation of innovative thinking, creativity, entrepreneurial culture, self-reflection, and the ability to effectively implement pedagogical, educational, and creative projects. The conclusions emphasize the importance of professional project culture as a factor in training a competitive specialist of the new generation capable of self-realization, critical thinking and productive interaction in an educational and cultural environment, as well as its importance for the formation of an integrated, crossdisciplinary approach in design and pedagogy. | uk |
dc.language.iso | other | uk |
dc.publisher | Інститут стратегій інноваційного розвитку і трансферу знань | uk |
dc.subject | майбутній педагог | uk |
dc.subject | дизайн-освіта | uk |
dc.subject | професійна культура | uk |
dc.subject | проєктна культура | uk |
dc.subject | дизайнерська компетентність | uk |
dc.subject | мистецька компетентність | uk |
dc.subject | маркетингові стратегії | uk |
dc.subject | проєктне навчання | uk |
dc.subject | освітні інновації | uk |
dc.subject | креативність | uk |
dc.subject | future teacher | uk |
dc.subject | design education | uk |
dc.subject | professional culture | uk |
dc.subject | project culture | uk |
dc.subject | design competence | uk |
dc.subject | artistic competence | uk |
dc.subject | marketing strategies | uk |
dc.subject | project learning | uk |
dc.subject | educational innovations | uk |
dc.subject | creativity | uk |
dc.title | Формування професійно-проєктної культури майбутнього педагога у сфері дизайну: інтеграція маркетингу та мистецьких практик | uk |
dc.title.alternative | Formation of the professional and project culture of the future pedagogue in the field of design: integration of marketing and artistic practices | uk |
dc.type | Article | uk |
Appears in Collections: | Кафедра професійної освіти та дизайну |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Tetiana Shtainer.pdf | 401.7 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.