Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23348
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGorozhankina, Oksana Yuriivna-
dc.contributor.authorГорожанкіна, Оксана Юріївна-
dc.contributor.authorSemko, Liudmyla-
dc.contributor.authorProvorova, Yevhenia-
dc.contributor.authorMalakhova, Marharita-
dc.contributor.authorStanko, Oksana-
dc.date.accessioned2025-09-18T07:35:42Z-
dc.date.available2025-09-18T07:35:42Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationSemko Liudmyla The Influence of an Individual Teaching Method on the Development of Performing Skills of Musicians-Instrumentalists / Semko Liudmyla, Provorova Yevhenia, Gorozhankina Oksana, Malakhova Marharita, Stanko Oksana // Studia UBB Musica. 2024. – LXVIII, Special Issue 1. – Р. 27–48.uk
dc.identifier.urihttp://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23348-
dc.description.abstractThe originality of instrumental musical interpretation is a distinctive feature of each musician, influencing and reflecting their artistic style and worldview ideas. The study aims to determine the peculiarities of the influence of an individual teaching method on the development of instrumental musicians’ performance skills. General theoretical analysis, comparison and observation techniques were used to achieve this goal. The final results were also based on the skill level coefficient, quality coefficient, and Mann- Whitney test calculations. The research process provided for developing individualized training for future instrumental musicians, focusing on developing interpretive and technical skills, artistic interpretation and improvisation. The practical significance of the work lies in the possibility of using the developed individual approaches to teaching musicians-instrumentalists, taking into account their capabilities. Prospects for further research can be to compare the effectiveness of an individual approach to teaching musicians-instrumentalists of primary school age and students. Оригінальність інструментальної музичної інтерпретації є відмінною рисою кожного музиканта, що впливає та відображає його художній стиль та світоглядні ідеї. Метою дослідження є визначення особливостей впливу індивідуального методу навчання на розвиток виконавських навичок музикантів-інструменталістів. Для досягнення цієї мети використовувалися методи загальнотеоретичного аналізу, порівняння та спостереження. Кінцеві результати також базувалися на розрахунках коефіцієнта рівня майстерності, коефіцієнта якості та тесту Манна-Вітні. Процес дослідження передбачав розробку індивідуалізованого навчання майбутніх музикантів-інструменталістів, зосереджуючись на розвитку інтерпретаційних та технічних навичок, художньої інтерпретації та імпровізації. Практичне значення роботи полягає в можливості використання розроблених індивідуальних підходів до навчання музикантів-інструменталістів з урахуванням їхніх можливостей. Перспективами подальших досліджень можуть бути порівняння ефективності індивідуального підходу до навчання музикантів-інструменталістів молодшого шкільного віку та учнів.uk
dc.language.isoenuk
dc.publisherPublished by Babeş-Bolyaiuk
dc.subjectstudents’ capabilitiesuk
dc.subjectinterpretive and technical skillsuk
dc.subjectmusicians’ skillsuk
dc.subjectpiano improvisationuk
dc.subjectartistic expressionuk
dc.subjectmusical formuk
dc.subjectможливості студентівuk
dc.subjectінтерпретаційні та технічні навичкиuk
dc.subjectнавички музикантівuk
dc.subjectімпровізація на фортепіаноuk
dc.subjectхудожнє самовираженняuk
dc.subjectмузична формаuk
dc.titleThe Influence of an Individual Teaching Method on the Development of Performing Skills of Musicians-Instrumentalistsuk
dc.title.alternativeВплив індивідуального методу навчання на розвиток виконавських навичок музикантів-інструменталістівuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Кафедра теоретичної, музично-інструментальної і вокальної підготовки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
The Influence of an Individual Teaching.pdf1.28 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.