Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23010
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМартинова, Раїса Юріївна-
dc.contributor.authorMartynova, Raisa Yuriivna-
dc.date.accessioned2025-07-21T10:47:33Z-
dc.date.available2025-07-21T10:47:33Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationМартинова Р. Ю. Критичний аналіз російської іншомовної методичної освіти в 60–80-ті роки хх століття / Р. Ю. Мартинова // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2024. – № 3. – С. 38-45.uk
dc.identifier.urihttp://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23010-
dc.description.abstractМета представленої статті полягає в здійсненні об’єктивної наукової характеристики свідомо-практичного методу навчання іноземних мов російських методистів для розуміння причин неспроможності української молоді контактувати зі своїми однолітками з провідних країн світу, користуватися їх досвідом особистісного розвитку протягом 60–80 років XX століття. Результатом проведеного дослідження стали наступні висновки: 1. Неправомірними психологічними засадами свідомо-практичного методу були: ствердження того, що мислення людини залежить від мови його спілкування; порушення постулату активізації всієї аналізаторної системи для усвідомлення і запам’ятовування матеріалу, що вивчається; відсутність мотивації вивчення іноземної мови у зв’язку з неможливістю її практичного використання. 2. Принципами свідомо-практичного методу були: усна основи навчання; вивчення лексики в реченнях, що виключало їх свідоме вживання у власному мовленні; вивчення граматики на основі використання цілісних граматичних структур, що гальмувало розуміння граматичних операцій для здійснення самостійного нормативного говоріння; навчання читання матеріалу, попередньо опрацьованого в усній формі, що призводило до здогадки слів за їх графічними ознаками виключення письма із процесу навчання ускладнювало засвоєння того, що вивчалося. Переваги свідомо-практичного методу полягали лише в тому, що учні з початку навчання отримували задоволення від спрощеної форми навчальних занять з рухливими іграми, співами та без домашніх завдань.The aim of the presented article is to carry out an objective scientific characterization of the conscious and practical method of teaching foreign languages introduced by Russian methodologists in order to understand the reasons for the inability of the Ukrainian youth to contact their peers from the leading countries of the world, to use their experience of personal development during the 60–80s of the 20th century. The conducted research made it possible to come to the following conclusions: 1. The unlawful psychological foundations of the conscious-and-practical method were the following: the assertion that person's thinking depends on the language of his communication; violation of the postulate of activation of the entire analyzer system for awareness and memorization of the material under study; lack of motivation to learn a foreign language due to the impossibility of its practical use. 2. The principles of the conscious-and-practical method were the following: the oral basis of teaching; study of vocabulary in ready-made sentences, which excluded their conscious use in one's own speech; the study of grammar based on the use of integral grammatical structures, which slowed down the understanding of grammatical operations for the implementation of independent normative speech; teaching how to read on the basis of the material previously studied in the oral form that brought not to reading but to guessing words by their graphic signs, excluding writing activity from the teaching process made it difficult to master the material under study.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського"uk
dc.subject: свідомо-практичний методuk
dc.subjectусно-слуховий методuk
dc.subjectкомунікативний методuk
dc.subjectіноземні мовиuk
dc.subject60–80-ті роки XX століттяuk
dc.subjectconscious-and-practical methoduk
dc.subjectoral-and-auditory methoduk
dc.subjectcommunicative methoduk
dc.subjectforeign languagesuk
dc.subject60–80-s years of the 20th centuryuk
dc.titleКритичний аналіз російської іншомовної методичної освіти в 60–80-ті роки хх століттяuk
dc.title.alternativeCritical analysis of russian foreign language methodical education in the 60-80s of the 20th centuryuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2024

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Raisa Martynova.pdf377.92 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.