Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22987
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Абдулкадір Кабадайі | - |
dc.contributor.author | Abdülkadir Kabadayı | - |
dc.date.accessioned | 2025-07-18T10:41:50Z | - |
dc.date.available | 2025-07-18T10:41:50Z | - |
dc.date.issued | 2025 | - |
dc.identifier.citation | Abdülkadir Kabadayı А suggested play-based model to teach english to the preschoolers for sustainable education / Abdülkadir Kabadayı // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2025. – № 1. – С. 82-91. | uk |
dc.identifier.uri | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22987 | - |
dc.description.abstract | It has been the fundamental question of how to teach English to preschoolers effectively for preschool teachers to answer for a long time. Therefore, they are always in search of finding out new approaches and techniques to teach English to preschoolers productively for sustainable education. Educational plays have always been the topics to be discovered with multi-dimensions inasmuch as it houses such a lot of crucial issues for language teaching / learning as motivation, source of interest, unexpected result and high concentration with unconscious learning besides the other disciplines. Regarding all of these advantages, a preschool teacher cannot ignore implementing it and tries to benefit from the treasure of play in accommodating English teaching, especially while teaching very young learners. This study focuses on plays in teaching English to preschoolers as a teaching technique and invites the reader to a kind of cruise to discover what play is, how we can utilize plays in a language classroom, what criteria we have to apply to choose plays / games and which plays / games are suitable for which subjects. 10 teachers attending to master program of preschool teacher education participated in the qualitative study. They were given an instrument including open-ended questions about teaching English to preschoolers via plays. 72 plays were handled, analyzed and classified according to the subjects by the researcher together with the participants. The plays suggested for play-based models were classified by the field experts as 5 sub dimensions, and the reliability of the dimensions of the play categories was found to be satisfactory as % 89. Lastly, some examples of play categories are classified in teaching some subjects taken place in preschool settings. Як ефективно викладати англійську мову дошкільнятам – це фундаментальне питання, на яке вчителі дошкільних навчальних закладів намагаються знайти відповідь протягом тривалого часу. Відтак, вони завжди перебувають у пошуку нових підходів і методик для продуктивного викладання англійської мови дошкільнятам задля сталого розвитку освіти. Навчальні ігри завжди були багатогранною темою, оскільки, окрім інших дисциплін, вони містять у собі такі важливі для викладання / вивчення мови компоненти, як мотивація, джерело зацікавленості, несподіваний результат і високу концентрацію неусвідомленого навчання. Зважаючи на всі ці переваги, вихователь не може їх ігнорувати та намагається вкласти максимум адаптуючи викладання англійської мови у грі, особливо під час навчання наймолодших учнів. Стаття присвячується ігровому процесу у викладанні англійської мови дошкільнятам як методі навчання і запрошує читача у своєрідний круїз, щоб дізнатися, що таке гра, як ми можемо використовувати ігри на заняттях з мови, за якими критеріями ми маємо обирати ігри та які ігри підходять для яких тем. У якісному дослідженні брали участь 10 викладачів, залучених до програми для дошкільних педагогів. Їм було надано інструмент, що містив відкриті запитання про викладання англійської мови дошкільнятам в ігровій формі. Дослідник разом з учасниками опрацювали, проаналізували та класифікували за темами 72 гри. Запропоновані ігри були класифіковані предметними експертами як 5 вимірні, а надійність вимірів ігрових категорій була визнана задовільною на рівні 89%. Так, деякі категорії ігор класифіковані для викладання певних предметів в дошкільних закладах. | uk |
dc.language.iso | other | uk |
dc.publisher | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського" | uk |
dc.subject | Play | uk |
dc.subject | teaching English | uk |
dc.subject | young learners. | uk |
dc.subject | sample model | uk |
dc.subject | TEYL | uk |
dc.subject | sustainability | uk |
dc.subject | гра | uk |
dc.subject | викладання англійської мови | uk |
dc.subject | молодші учні | uk |
dc.subject | зразкова модель | uk |
dc.subject | сталість | uk |
dc.title | А suggested play-based model to teach english to the preschoolers for sustainable education | uk |
dc.title.alternative | Рекомендована ігрова модель викладання англійської мови дошкільнятам для сталого розвитку освіти | uk |
dc.type | Article | uk |
Appears in Collections: | 2025 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Abdülkadir Kabadayı.pdf | 388.3 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.