Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2298
Title: Коучінговий підхід до розвитку мовного потенціалу майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти
Other Titles: Коучинговый подход в раскрытии и усовершенствовании речевого потенциала будущих воспитателей учреждений дошкольного образования
The coaching approach to the disclosing and improving of the future pre-school teachers’ speech potential
Authors: Руденко, Юлія Анатоліївна
Руденко, Юлия Анатольевна
Rudenko, Yuliia Anatoliivna
Keywords: коуч
коучінговий підхід
коуч-технологія
майбутні вихователі
заклади дошкільної освіти
новітня технологія
технологія
мовний потенціал
мовленнєвий коучінг
професійно-методична спрямованість
коучинговый подход
коуч-технология
будущие воспитатели
учреждения дошкольного образования
новая технология
речевой потенциал
речевой коучинг
профессионально-методическая направленность
coach
coaching approach
coach-technology
future educators
pre-school education institutions
new technology
speech potential
speech coaching
professional-methodological orientation
Issue Date: 2019
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Руденко Ю. А. Коучінговий підхід до розвитку мовного потенціалу майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти / Ю. А. Руденко // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К.Д.Ушинського. – Одеса, 2019. – Вип. 1 (126). – С. 116–124.
Abstract: У статті порушено проблему використання новітніх технологій у професійно-мовленнєвій діяльності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти, зокрема розкрито сутність коучінгового підходу у фаховій підготовці студентів дошкільних факультетів, з’ясовано сутність понять «коуч-технологія», «мовленнєвий коучінг». Статья посвящена проблеме использования инновационных технологий в профессионально-речевой деятельности будущих воспитателей учреждений дошкольного образования, а именно коуч-технологии. Цель статьи – теоретическое обоснование необходимости, использования технологии коучинга в речевой подготовке будущих воспитателей, как одной из элементов методического сопровождения формирования их профессионально-методической направленности. Заданиями научного исследования, выступили такие: определить содержание понятий «коучинговый подход в профессионально-речевой деятельности будущих воспитателей учреждений дошкольного образования», «речевой коучинг»; охарактеризовать основные структурные элементы речевого коучинга будущих воспитателей учреждений дошкольного образования. The article is devoted to the problem of using innovative technologies in professional speech activities aimed at the future educators of preschool education institutions, namely, coachtechnologies. The purpose of the article is to substantiate theoretically the need of using coaching technologies in the speech training aimed at the future educators, as one of the elements constituting the methodological support for the development of their professional and methodological orientation. The tasks of the research were as follows: to determine the content of the concepts “the coaching approach in the professional speech activity of the future preschool educators”, “speech coaching”; to characterize the main structural elements of the speech coaching intended for the future teachers of pre-school education institutions.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2298
Appears in Collections:Кафедра теорії та методики дошкільної освіти



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.