Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2297
Title: Методичний супровід формування мовленнєво-творчої компетентності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти
Other Titles: Методическое сопровождение формирования рече-творческой компетентности будущих воспитателей учреждений дошкольного образования
Methodological support aimed at the formation of the speech and creative competence of the future preschool educators
Authors: Руденко, Юлія Анатоліївна
Руденко, Юлия Анатольевна
Rudenko, Yuliia Anatoliivna
Keywords: супровід
методичний супровід формування мовленнєвотворчої компетентності
мовленнєвотворча компетентність
майбутні вихователі
заклади дошкільної освіти
сопровождение
методическое сопровождение формирования рече-творческой компетентности
рече-творческая компетентность
будущие воспитатели дошкольного образования
support
upportmethodological support for the formation of the speech-creative competence
speechcreative competence
future preschool educators
Issue Date: 2018
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Руденко Ю. А. Методичний супровід формування мовленнєво-творчої компетентності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти / Ю. А. Руденко, К. С. Галятовська // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К.Д.Ушинського. – Одеса, 2018. – Вип. 3 (122). – С. 43–49.
Abstract: У статті порушено проблему формування мовленнєво-творчої компетентності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти, зокрема розкрито сутність методичного супроводу у фаховій підготовці студентів дошкільних факультетів. Схарактеризовано функції, етапи методичного супроводу, подано характеристику його складників. В статье поднимается проблема необходимости методического сопровождения процесса формирования рече-творческой компетентности будущих воспитателей учреждений дошкольного образования. Цель статьи – определить сущность понятия «методическое сопровождение; выделить и охарактеризовать приоритетные черты в профессиональном становлении будущих воспитателей; представить этапы методического сопровождения и его структуру (методическая, информационная, информационно-техническая, психолого-педагогическая поддержка) на протяжении всего периода профессионально-речевой подготовки в вузе. The problem substantiating the need for methodological support of the process aimed at developing the future preschool educators’ speech and creative competence is raised in the article. The purpose of the article is to define the essence of the concept “methodological support”; to identify and characterize the priority features in the professional development of the future educators; to present the stages of the methodological support and its structure (methodological, informational, informational and technical, psychological and pedagogical support) throughout the entire period of professional speech training at the university.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2297
Appears in Collections:Кафедра теорії та методики дошкільної освіти



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.