Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22965
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Мозгова, Г. | - |
dc.contributor.author | Поліщук, С. | - |
dc.contributor.author | Якимчук, О. | - |
dc.date.accessioned | 2025-07-17T11:38:49Z | - |
dc.date.available | 2025-07-17T11:38:49Z | - |
dc.date.issued | 2025 | - |
dc.identifier.citation | Мозгова Г. Особливості психодіагностики та психотерапії відхилень у психічному розвитку особистості / Г. Мозгова, С. Поліщук, О. Якимчук // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2025. – № 1. – С. 31-21. | uk |
dc.identifier.uri | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22965 | - |
dc.description.abstract | Психічні відхилення є дуже поширеними, часто руйнівними, які негативно впливають на життя мільйонів людей у всьому світі. Психодіагностика є важливим методом для визначення можливих відхилень у психічному розвитку особистості. Психодіагностика спрямована на дослідження гармонійного психічного розвитку людини. Вона передбачає комплексний підхід до вивчення поведінкових, когнітивних та емоційних проявів. Вчасна діагностика допомагає виявити особливості психічного розвитку, що дає змогу розробити індивідуальні програми корекції. Діагностика психічного розвитку особистості ґрунтується на використанні як об’єктивних показників діяльності (тестів), так і суб’єктивних даних. Для аналізу застосовуються професійне спостереження, бесіди, опитувальники та різні види тестів. Процес оцінювання передбачає визначення наявності або відсутності певних психологічних якостей, емоційних реакцій чи поведінкових проявів та їх відповідності встановленим стандартам. У психологічному тестуванні, зокрема, використовуються опитувальники, проєктивні методики, а також тести, що передбачають виконання конкретних завдань. Основу відхилень у поведінці здебільшого становлять конфлікти інтересів і системи цінностей, спотворення механізмів їх реалізації, недоліки в процесі виховання, життєві невдачі та дисфункції емоційної сфери. Асоціальність особистості зазвичай виникає як реакція на складні й майже невирішувані життєві ситуації, тобто спричинена порушеннями на одному з рівнів системи внутрішньої регуляції: когнітивному, емоційно-вольовому чи поведінковому. Отже, у роботи з людьми, які мають такі відхилення, психологам потрібно приділяти особливу увагу психологічної допомоги, чітко розуміти тип відхилення та визначати ефективні методи психотерапії, що сприятиме нормальному психологічному розвитку особистості. Mental disorders are very common, often destructive, and have a negative impact on the lives of millions of people around the world. Psychodiagnostics is an important method for determining possible deviations in the mental development of a person. Psychodiagnostics is aimed at studying the harmonious mental development of a person. It includes a comprehensive approach to the study of behavioral, cognitive and emotional manifestations. Timely diagnostics helps to identify the peculiarities of mental development, which allows to develop individual correction programs. Diagnostics of mental development is based on the use of both objective performance indicators (tests) and subjective data. Professional observation, interviews, questionnaires, and various types of tests are used for analysis. The assessment process involves determining the presence or absence of certain psychological qualities, emotional reactions or behavioral manifestations and their compliance with established standards. Psychological testing, in particular, uses questionnaires, projective techniques, and tests that involve performing specific tasks. Behavioral deviations are mostly caused by conflicts of interest and value systems, distortions in the mechanisms of their implementation, shortcomings in the upbringing process, life 22 Наука і освіта, № 1, 2025 failures, and emotional dysfunctions. Personality antisociality usually occurs as a reaction to difficult and almost insoluble life situations, i.e., it is caused by disorders at one of the levels of the internal regulation system: cognitive, emotional, volitional, or behavioral. | uk |
dc.language.iso | other | uk |
dc.publisher | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського" | uk |
dc.subject | психодіагностика | uk |
dc.subject | основи психотерапії | uk |
dc.subject | розвиток особистості | uk |
dc.subject | відхилення | uk |
dc.subject | медична та реабілітаційна психологія | uk |
dc.subject | psychodiagnostics | uk |
dc.subject | basics of psychotherapy | uk |
dc.subject | personality development | uk |
dc.subject | deviations | uk |
dc.subject | medical and rehabilitation psychology | uk |
dc.title | Особливості психодіагностики та психотерапії відхилень у психічному розвитку особистості | uk |
dc.type | Article | uk |
Appears in Collections: | 2025 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Galyna Mozgova.pdf | 471.8 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.