Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22934
Title: Філософські засади екоорієнтованої освітньої парадигми в умовах цифровізації та штучного інтелекту: від smart-міста до smart-освіти
Other Titles: Philosophical principles of an eco-oriented educational paradigm in the conditions of digitalization and artificial intelligence: from smart city to smart education
Authors: Левченков, Є. О.
Keywords: екоосвіта
цифровізація
штучний інтелект
філософія технологій
сталий розвиток
smart city
екологічна свідомість
освітня парадигма
eco-education
digitalization
artificial intelligence
philosophy of technology
sustainable development
smart city
environmental awareness
educational paradigm
Issue Date: 2025
Publisher: Видавничий дім «Гельветика»
Citation: Левченков Є. О. Філософські засади екоорієнтованої освітньої парадигми в умовах цифровізації та штучного інтелекту: від smart-міста до smart-освіти / Є. О. Левченков // Наукове пізнання : методологія та технологія. – Одеса : Гельветика, 2025. – № 1 (55). – С. 25-30.
Abstract: У добу стрімкого розвитку штучного інтелекту та цифровізації зростає потреба у формуванні нової освітньої парадигми, яка б інтегрувала екологічні цінності в освітній процес. Екоорієнтована освіта стає не лише відповіддю на глобальні виклики змін клімату та урбаністичного перенавантаження, а й філософською основою для виховання відповідального громадянства в умовах технологічної трансформації суспільства. Мета роботи. Дослідити філософські засади екоорієнтованої освітньої парадигми у контексті штучного інтелекту та цифрового середовища, а також визначити ключові принципи її впровадження у сучасний освітній простір. Об’єкт дослідження – процес формування та розвитку екоорієнтованої освітньої парадигми в контексті цифровізації та впливу штучного інтелекту. Предметом дослідження виступають філософські засади й принципи, що визначають особливості та ефективність впровадження цієї парадигми в освітній простір. Теоретико-методологічні основи дослідження. Методологія ґрунтується на міждисциплінарному підході, що охоплює філософію технологій, соціальну екологію, цифрову педагогіку та концепції сталого розвитку. Основу становлять праці українських і зарубіжних дослідників, зокрема роботи Воронкової, Кивлюк, Карівця, Кудлик, Кременя, Тихомірової, Бетті, Бібі, Буабделі, Рамана та інших, які охоплюють як теоретичні, так і прикладні аспекти взаємодії технологій, освіти й екології. In the era of rapid development of artificial intelligence and digitalization, there is a growing need to form a new educational paradigm that would integrate environmental values into the educational process. Eco-oriented education is becoming not only a response to the global challenges of climate change and urban overload, but also a philosophical basis for educating responsible citizenship in the context of technological transformation of society. Purpose of the work. To investigate the philosophical foundations of the eco-oriented educational paradigm in the context of artificial intelligence and the digital environment, as well as to determine the key principles of its implementation in the modern educational space. The object of the study is the process of formation and development of the eco-oriented educational paradigm in the context of digitalization and the influence of artificial intelligence. The subject of the study is the philosophical foundations and principles that determine the features and effectiveness of the implementation of this paradigm in the educational space.
URI: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22934
Appears in Collections:2025

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Levchenkov Yevgeniy Oleksandrovych.pdf315.66 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.