Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2259
Title: Роль сім'ї в розвитку мовлення дітей раннього віку
Other Titles: Роль семьи в развитии речи детей раннего возраста
Family role in training speech of children of tender age
Authors: Bohush, Alla Mikhailivna
Богуш, Алла Михайлівна
Богуш, Алла Михайловна
Keywords: мовлення
розвиток
сім’я
діти раннього віку
консультації
бесіди
теки-пересувки
семінари-практикуми
дети раннего возраста
речь
развитие
консультации
беседы
папки-передвижки
семинары–практикумы
children of tender age
speech
consultations
mobile folders
seminar-practicum
parents
family
Issue Date: 2014
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Богуш А. М. Роль сім'ї в розвитку мовлення дітей раннього віку / А. М. Богуш // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету ім. К. Д. Ушинського. - 2014. - № 7-8. - С. 17-23.
Abstract: У статті подано методичні поради батькам з розвитку мовлення дітей раннього віку в сім’ї, з тими, хто виховується дома, та з тими, хто відвідує дошкільні навчальні заклади. Схарактеризовано форми і методи роботи вихователів дошкільних закладів з батьками, консультації, оформлення стендів, теків-пересувок, вечори запитань і відповідей, семінари-практикуми, батьківські збори. Подано конкретні приклади окремих форм роботи. В статье представлены методические советы родителям по развитию речи детей раннего возраста в семье с детьми, посещающими дошкольные учебные заведения, и с теми, кто воспитывается дома. Описаны формы и методы работы воспитателей дошкольных учебных учреждений с родителями по развитию речи детей раннего возраста в семье: посещение детей на дому, беседы с родителями, консультации (устные и письменные), оформление стендов для родителей, папки#передвижки, вечера вопросов и ответов, семинары-практикумы по развитию речи детей в семье, родительские собрания. Даны конкретные примеры консультаций, бесед, тематика семинаров-практикумов. The article deals with the methodic recommendations to parents for training child’s speech at family: children which attend kindergarten and children who are brought up learn at home. In the article the forms and methods are described: visiting children at home, conversations with parents, different type of consultation, making informative stands for parents, mobile folders, gatherings of questions and answers, seminar-practicums by the problem of training speech of children of early age. The concrete examples of consultations, conversations, subjects of seminar-practicums are represented in it.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2259
Appears in Collections:Кафедра теорії та методики дошкільної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Rol simyi v rozvytku movlennya ditej rannogo viku .pdf513.93 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.