Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22562
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Новостройна, Вікторія | - |
dc.date.accessioned | 2025-06-27T09:00:59Z | - |
dc.date.available | 2025-06-27T09:00:59Z | - |
dc.date.issued | 2025 | - |
dc.identifier.citation | Новостройна Д. Модель формування критичної мовної свідомості учнів середньої школи у процесі вивчення української мови в умовах інформаційної війни / Д. Новостройна // Мовна освіта: виклики, перспективи та інновації: збірник наукових праць / за заг. ред. А. А. Юмрукуз. – Одеса: Магістр, 2025. – C.17-20. | uk |
dc.identifier.uri | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22562 | - |
dc.description.abstract | В умовах гібридної війни ворожі інформаційні атаки, спрямовані на підрив мовної ідентичності українців, супроводжуються цілеспрямованим викривленням понять, девальвацією національно значущих ціннісних орієнтирів і дестабілізацією когнітивної безпеки особистості. Особливо вразливою до таких впливів є учнівська молодь, яка потрапляє у сферу системного інформаційного тиску. Такий тиск реалізується через фрагментарні, емоційно перенасичені та семантично модифіковані повідомлення, що апелюють до соціальних стереотипів і спрощених моделей сприймання. Учень середньої школи перебуває на перетині двох протилежних комунікативно-інформаційних векторів. З одного боку – це систематизований освітній мовний вплив, зорієнтований на нормативність, критичне мислення та ціннісну визначеність. З іншого – хаотизований, часто маніпулятивний інформаційний простір, у якому домінують викривлена логіка, емоційні тригери, політизована лексика й зміщені смислові акценти. За відсутності сформованої критичної мовної свідомості учень втрачає здатність до адекватного аналізу, розпізнавання мовної агресії, ідеологічного навантаження та прихованих маніпуляцій. | uk |
dc.language.iso | other | uk |
dc.publisher | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» | uk |
dc.subject | інформаційна війна | uk |
dc.subject | когнітивна безпека особистості | uk |
dc.subject | ідентичність україців | uk |
dc.subject | інформаційний тиск | uk |
dc.title | Модель формування критичної мовної свідомості учнів середньої школи у процесі вивчення української мови в умовах інформаційної війни | uk |
dc.type | Article | uk |
Appears in Collections: | Мовна освіта: виклики, перспективи та інновації (2025) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Novostroyna L..pdf | 561.14 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.