Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/21913
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorМаслова, Тетяна Миколаївна-
dc.contributor.authorMaslova, Tetiana Mykolaivna-
dc.contributor.authorBasanets, Luka-
dc.date.accessioned2025-04-29T07:18:46Z-
dc.date.available2025-04-29T07:18:46Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationМаслова Т. М. Creativity as a basic component of the development of professional competences of art students / Т.М. Маслова, Л. Басанець // Eurointegration in art, science and education : experience, development perspectives : 2nd International scientific-practical conference =Євроінтеграція в мистецтві, науці та освіті: досвід, перспективи розвитку : II Міжнародна науково-практична конференція. – Klaipėda University, 2025. – Р. 238-241.uk
dc.identifier.urihttp://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/21913-
dc.description.abstractАвтори аналізують фактичний стан наявності та реалізації творчого потенціалу здобувачів ХГФ під час навчання, визначають ключові причини, які занижують творчу активність здобувачів і гальмують творче зростання, актуалізують це питання в с учасних умовах вітчизняної художньої педагогіки, акцентуютьна необхідності сприйняття процесу творчості як базового компоненту розвитку професійних компетентностей здобувачів художньої освіти. The authors, analyzing the professional training of students of the Faculty of Fine Arts, emphasize several key facts that underestimate the creative activity of applicants, inhibit creative growth, which is already noticeable at the early stages of training. An attempt to understand the circumstances gives the right to assert that there are two most aggressive factors: the first is a progressive tendency to reduce teaching hours, the second is the lack of measures to study, master and develop skills of creative content in the component of art education. Having delved into the immediate reasons, the authors came to the following conclusions: the first is entirely dependent on the governing bodies of domestic education, which, in their efforts to find a solid parity between the economic capacity of higher education institutions and the number of hours capable of providing quality education, have involved certain negative processes in art pedagogy. The second is professionally local, but to a certain extent depends on the first and convinces of the need to introduce tasks for mastering creative skills into the educational field of art faculties.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherKlaipėda Universityuk
dc.subjectcreativity,uk
dc.subjectcreative component of educationuk
dc.subjectartist-teacheruk
dc.subjectartistic and creative practicesuk
dc.subjectpedagogical creativityuk
dc.subjectcreative skillsuk
dc.subjectprofessional fine artsuk
dc.subjectтворчістьuk
dc.subjectтворчий компонент освітиuk
dc.subjectхудожник-викладачuk
dc.subjectхудожня і творча практикиuk
dc.subjectпедагогічна творчістьuk
dc.subjectтворчі навичкиuk
dc.subjectпрофесійна образотворчістьuk
dc.titleТворчість як базовий компонент розвитку професійних компетентностей здобувачів художньої освітиuk
dc.title.alternativeCreativity as a basic component of the development of professional competences of art studentsuk
dc.typeArticleuk
Розташовується у зібраннях:Кафедра образотворчого мистецтва

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Maslova Tetiana.pdf10.4 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.